ההרפתקה של חזי בצלאל באקספון מגיעה לקיצה: מוכר את פעילות החברה תמורת 330 מיליון שקל

הקונה: משפחת רייכמן • המכירה מגיעה על רקע המחלוקת של אקספון עם סלקום על המשך שיתוף-הפעולה • בצלאל יפנה לביהמ"ש בבקשת אישור למכירת הפעילות • ככל הנראה סלקום צפויה לנהל מאבק משפטי עיקש במטרה לטרפד את המהלך • סלקום מזנקת בלמעלה מ-7%, פרטנר קופצת ביותר מ-5%

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רמי זרנגר

חברת אקספון הודיעה היום (ג') על מכירת פעילות החברה למשפחת רייכמן, מפעילה וירטואלית שפועלת תחת השם "פרי טלקום". המכירה מגיעה על רקע המחלוקת של אקספון עם סלקום על המשך שיתוף-הפעולה בין החברות. העסקה תעביר את הלקוחות של אקספון למשפחת רייכמן, שתמשיך את הפעילות של אקספון כמפעיל וירטואלי - תחום שהמשפחה כבר מכירה ופעילה בו. מניות חברות הסלולר עלו בחדות לאחר פרסום ההודעה - סלקום בלמעלה מ-7%, פרטנר ביותר מ-5%.

חזי בצלאל, הבעלים של החברה, יפנה לבית משפט ויבקש את אישורו למכירת הפעילות, היות שבין החברות מתנהלת תביעה משפטית.

משפחת רייכמן רוכשת את כל הפעילות של אקספון, ולא רק את פעילות הסלולר, כי אם גם את האינטרנט הנייח. היקף העסקה עומד על סך 330 מיליון שקל, כך על-פי ההודעה לבית המשפט.

יש לציין כי פרי טלקום לא ניהלה שום משא-ומתן עם סלקום על המשך שיתוף-הפעולה בין החברות, וההודעה נחתה על סלקום בהפתעה גמורה. ככל הנראה סלקום צפויה לנהל מאבק משפטי עיקש במטרה לטרפד את המהלך, למרות שלשיטתה של אקספון, מותר לה, על-פי ההסכם בין החברות, למכור את הפעילות.

מסלקום נמסר כי "אקספון מפרה את הסכם השיתוף עם סלקום מזה חודשים רבים ואינה משלמת עבור השימוש ברשת. סלקום לא קיבלה את הבקשות שאקספון טוענת שהגישה לבית המשפט, אך הסכם השיתוף התקף עם אקספון מחייב גם כל רוכש עתידי".

ממשפחת רייכמן נמסר: ״לקיחת הפעילות מנקודה זו והטמעתה בפלטפורמה טכנולוגית מתקדמת בתחום התקשורת שפותחה על ידנו, תאפשר את הגשמת החזון של חזי בצלאל ושלנו כאחד, במטרה לשמר את מלוא לקוחות אקספון ולהמשיך את צמיחת הפעילות והבטחת עתידה ב-Widely Mobile.

במקביל נחתם גם הסכם למכירת הפעילות של חברת האינטרנט והשיחות הבינלאומיות, אקספון 018, למשפחת רייכמן".

חזי בצלאל מסר: "ייסדתי והקמתי את אקספון-We תוך השקעות כספיות אדירות עם כל הנשמה ובאהבה רבה. כיזם אני רואה למול עיניי את טובת העובדים והלקוחות, ולכן, במקום מלחמות ומתוך אחריות, החלטתי למכור את פעילות החברה למשפחת רייכמן, אותה אני מעריך עמוקות.

"אקספון-We היא חברה תחרותית המספקת שירות הגון ובעל ערך ללקוחותיה, ומכירת הפעילות תאפשר עמידה במלוא התחייבויותיה כלפי לקוחותיה וכלל הספקים. על אף הצעות של גופים נוספים מתחום התקשורת ומחוצה לו לרכישת פעילות החברה, בחרתי להתקשר עם משפחת רייכמן, משפחה אצילית שתרמה רבות לעולם היהודי, לחברות ולקהילות שבהן היא פועלת ונושאת באותו חזון של עשיית הטוב בשקיפות ותחרות הוגנת לטובת החברה והמשק בישראל".