הפרסום הדיגיטלי עובד: טרמור מישראל תגייס 150 מיליון דולר בנאסד"ק

מניית טרמור, הנסחרת כבר בלונדון, הכפילה את מחירה מתחילת השנה • ההנפקה הנוכחית תבוצע לפי שווי חברה של כ–1.7 מיליארד דולר

עופר דרוקר, מנכ"ל טרמור / צילום: איל יצהר
עופר דרוקר, מנכ"ל טרמור / צילום: איל יצהר

חברת האדטק מישראל טרמור אינטרנשיונל (Tremor International), שנסחרת כיום בבורסה של לונדון, פרסמה את המחיר והשווי שלפיהם היא תונפק במקביל גם בנאסד"ק. החברה, בניהולו של עופר דרוקר - מייסד מטומי והמנכ"ל לשעבר, תגייס 150 מיליון דולר. הסכום עשוי לעלות בהמשך ל-173 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יממשו אופציה לרכוש מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום.

טרמור  מנפיקה ADS, איגרות מעקב אחר מניותיה הנסחרות בלונדון, כאשר כל ADS מייצגת שתי מניות ונמכרת במחיר של 22.17 דולר. שווי החברה בהנפקה יתקרב ל-1.7 מיליארד דולר. מדובר על שווי גבוה יותר מזה שבו היא נסחרת בלונדון - העומד על  1.5 מיליארד דולר, וזאת לאחר שמנייתה הכפילה את עצמה מתחילת 2021. החברה צפויה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול TRMR.

טרמור נקראה בעבר מרימדיה וטפטיקה. היא פיתחה זירת מסחר אוטומטית ומבוססת דאטה עבור מפרסמים בסוגי מדיה ובמכשירים שונים (מובייל, טלוויזיה חכמה וכדומה), אשר לדבריה מייעלת את המסחר בין המפרסמים-הרוכשים לבין המוכרים. בין בעלי המניות בטרמור ניתן לציין את חברת ההשקעות הבריטית Toscafund Asset Management, חברת ניהול ההשקעות שרודרס וחברת המדיה ניוז-קורפ של רופרט מרדוק.

אחרי הקורונה, ההכנסות חזרו לצמוח

על רקע משבר הקורונה שפגע בתוצאות החברה במחצית הראשונה של 2020, ההכנסות בשנה שעברה ירדו ב-34.9% לעומת 2019 והסתכמו ב-212 מיליון דולר, אך ברבעון הראשון של 2021 ההכנסות משקפות צמיחה של 83.9% בהשוואה לרבעון המקביל - 71 מיליון דולר. 2020 הסתיימה עם רווח נקי של 2.1 מיליון דולר, וברבעון הראשון של 2021 הרווח הנקי היה גבוה יותר - 12.9 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) אשתקד היה כ-60.5 מיליון דולר, וברבעון הראשון השנה כ-27.5 מיליון דולר.

חברות אדטק ישראליות נוספות שנסחרות בבורסות בחו"ל הן פריון נטוורק, שנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 581 מיליון דולר, אחרי עלייה של 34% במחיר המניה שלה מתחילת השנה, ו-Adcore שנסחרת בקנדה בשווי 77 מיליון דולר קנדי אחרי עלייה של כ-37% מתחילת השנה.

עלייה של 32% במניית מאנדיי 

טרמור מצטרפת למספר הולך וגדל חברות טכנולוגיה מישראל שמבצעות הנפקות ראשוניות בבורסות וול סטריט, רובן ככולן בשווי של למעלה ממיליארד דולר. בימים הקרובים צפויה גם חברת WalkMe, שפיתחה תוכנה לפישוט השימוש בתוכנות ארגוניות מורכבות, להשלים הנפקה לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר.

מניית חברת מאנדיי, שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה ושהונפקה בשבוע שעבר, ממשיכה במגמת עלייה, ולאחר שלושה ימי מסחר היא במחיר של מעל 205 דולר לעומת 155 דולר בהנפקה - עלייה של כ-32%. שווי החברה כבר מתקרב ל-9 מיליארד דולר. מאנדיי שהוקמה ומנוהלת על ידי רועי מן וערן זינמן גייסה 574 מיליון דולר, והסכום צפוי לגדול ב-57.4 מיליון דולר נוספים לאחר שהחתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה.