המירוץ לטכנולוגיה: ליקווידיטי קפיטל העניקה בחודשיים אשראי לחברות טכנולוגיה ב-120 מיליון דולר

חברת הפינטק בבעלות תאגיד מיצובישי, קרן ההון סיכון ספארק קפיטל ומיטב דש מציינת כי האשראי ניתן ל-12 חברות טכנולוגיה ממדינות שונות בהן הודו, אוסטרליה, סינגפור וארה״ב • מנכ"ל החברה: "צופים שהביקושים החזקים יימשכו לתוך 2022"

מנכ״ל ומייסד ליקווידיטי רון דניאל / צילום: גבע טלמור
מנכ״ל ומייסד ליקווידיטי רון דניאל / צילום: גבע טלמור

בתקופה בה חברות צמיחה מגייסות סבבים גדולים והצורך בנזילות גובר, תחום האשראי למימון חברות טכנולוגיה הופך להיות מכשיר גידול משמעותי. ליקווידיטי קפיטל, חברת פינטק בבעלות תאגיד הבנקאות הגדול ביפן מיצובישי (MUFG), קרן ההון סיכון ספארק קפיטל ובית ההשקעות מיטב דש, העמידה בחודשיים האחרונים אשראי בהיקף של כ-120 מיליון דולר לחברות טכנולוגיה ברחבי העולם.

המימון ניתן ל-12 חברות בהן Zetwerk היוניקורן (חברה שהונפקה בסכום של יותר ממיליארד דולר) האמריקאי-הודי, Uptick מאוסטרליה, Avaamo מארה"ב וחברות נוספות מקפריסין, סינגפור ומדינות נוספות.

בליקווידיטי מדווחים על עלייה ניכרת בביקושים עם היציאה ממשבר הקרונה, וצופים כי החברה תעמיד אשראי נוסף בהיקף מואץ במהלך שנת 2021 עבור חברות טכנולוגיה בצמיחה בארץ ובעולם. מאז הקמתה ב-2019, העמידה ליקווידיטי אשראי מצטבר בהיקף של למעלה מ-500 מיליון דולר בעשרות חברות.

כיום מנהלת ליקווידיטי מספר קרנות חוב באיי קיימן וסינגפור המתמחות במתן אשראי עבור חברות סטארטאפ בצמיחה. בנוסף, הודיעה החברה על גיוס של שתי קרנות חדשות שיתנו מענה להמשך העלייה בביקושים; קרן מוסדית בארץ וקרן שתוקם באבו-דאבי עם שותף מקומי במטרה להשקיע בחברות ממדינות המפרץ.

בליקווידיטי מציינים עוד כי באמצעות מערכת חיתום ותמחור המנתחת ביצועים של חברות טכנולוגיות בזמן אמת, היא יכולה לקבל החלטות אשראי באופן המקצר את תהליך מתן האשראי משלושה עד שישה חודשים כיום ברוב הקרנות והבנקים, לכדי שבועיים בלבד.

המנכ״ל והמייסד של ליקווידיטי רון דניאל ציין: "יותר ויותר חברות טכנולוגיה בצמיחה מזהות שתחום האשראי (Debt) הוא הזדמנות להאיץ צמיחה מבלי לדלל את עצמן ואת המשקיעים שלהן. אנו צופים שהביקושים החזקים יימשכו לתוך 2022, ומקימים קרנות נוספות על מנת לעמוד בביקושים".