מזכיר הממשלה הבא: היועץ הפוליטי שלום שלמה

שלמה ייעץ לבנט במהלך הקמפיין האחרון שלו וסייע לו גם בהסכמים הקואליציוניים בדרך לממשלת האחדות • רבים במערכת הפוליטית מייחסים לו את ההצלחה בכינון הממשלה ההטרוגנית והעמדת בנט בראשה • שלמה ייעץ לנתניהו בעבר, ונחשב מקורב ליאיר לפיד ולבני גנץ

שלום שלמה / צילום: אפי שריר - ידיעות אחרונות
שלום שלמה / צילום: אפי שריר - ידיעות אחרונות

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט למנות את היועץ הפוליטי שלום שלמה למזכיר הממשלה. שלמה ייעץ לבנט במהלך הקמפיין האחרון שלו לכנסת ומאז סייע לו גם בהסכמים הקואליציוניים בדרך לממשלת האחדות. רבים במערכת הפוליטית מייחסים לו את ההצלחה בכינון הממשלה ההטרוגנית והעמדת בנט בראשה. בנט העדיף את שלמה על פני מועמדים אחרים מאחר שהוא נחשב "איש פשרות" ולא אידיאולוג ימני ולכן יוכל לנהל את הממשלה המורכבת תחת בנט.

שלמה ייעץ בעבר לנתניהו, אולם חשוב מכך נחשב מקורב ליאיר לפיד שלו ייעץ ב-2013 וכן ליו"ר כחול לבן בני גנץ. לדברי גורמים בקואליציה, בשל קרבתו ללפיד ולבנט גם יחד הוא יוכל לסייע בפתרון משברים פריטטיים הצפויים לממשלה בהמשך הדרך. שלמה כיהן בעבר גם כראש לשכתו של בנט, ובמהלך הקשיים להקמת הממשלה פעל מול איילת שקד שדעתה על הקמת הממשלה בתחילת הדרך לא הייתה נוחה.

מועמד נוסף עליו דיווחנו בעבר הוא יועצה לשעבר של השרה שקד, גיל ברינגר, שניהל את המגעים הקואליציוניים יחד עם טל גן צבי מטעמו של בנט טרם הקמת הממשלה. ברינגר, עורך דין בהכשרתו, היה נראה המועמד הטבעי לתפקיד מבחינת סיעת ימינה וכדי להצמד לבייס הימני המצומצם שנותר לה, אולם בנט הכריע לבסוף נגדו.

*** גילוי מלא: גיל ברינגר כתב עד חודש מרץ האחרון טור משפטי שבועי בגלובס.