השקעה מאסיבית ומדורי הרכילות הזניקו את פלאפון לראש דירוג הפרסומות הזכורות

מה עדיף, קמפיין עם קונספט קריאטיבי ברור ומבדל או קיצור דרך של פרזנטור והפקה גרנדיוזית? יהודה לוי ונועה קירל סיפקו השבוע תשובה ברורה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • עם זאת, ברמת האהדה, תפוזינה עדיין בולטת בפסגה

יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: יח"צ
יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: יח"צ

לא אחת מתחבטים בענף הפרסום מה שווה יותר - קונספט קריאטיבי ברור ומבדל, או קיצור דרך של פרזנטור והפקה גרנדיוזית. הסבב הנוכחי של דירוג הזכורות והאהובות מטה את הכף לטובת האופציה הראשונה.

השבוע עלתה לאוויר פרסומת של פלאפון, שכמו חלק ניכר מפרסומות הקבוצה, שובצה בכוכבים נוצצים: נועה קירל ש"נדדה" מהפרסומת של yes, ויהודה לוי, הפרזנטור הקבוע של המותג. השניים משייטים בתוך הפקה מהוקצעת ויקרה, מזמרים שיר קליט, וביחד עם הרעשת מדיה כבדה עושים את כל הדברים הנכונים שאמורים היו לשגר אותם היישר אל ראש הדירוג.

ההרעשה אמנם הוכיחה את עצמה בדירוג הזכירות - הפרסומת היא הזכורה ביותר השבוע. עם זאת, יש להניח כי לא רק המדיה תרמה לזכירות הגבוהה, אלא גם הידיעה על פרידתם של לוי ואשתו שלומית מלכה, שהתפרסמה יום לפני השקת הקמפיין, והביאה עמה עיסוק אינטנסיבי בכוכב הפרוד.

ואולם, הנוסחה הקבועה - שאף הוכיחה עצמה כמנצחת בסבבים קודמים - עבדה פחות בכל הנוגע למדד הפרסומות האהובות. הפרסומת לתפוזינה, שמשודרת כעת בוורסיה המקוצרת שלה, עדיין מובילה מדד זה.

עם זאת, יש לזכור שהפרסומת של תפוזינה משודרת כבר מספר שבועות, בעוד שהפרסומת של פלאפון עלתה רק בימים האחרונים. יש להניח שכמו בפרסומת הקודמת של קירל ל-yes, הנתונים במדד האהדה יעלו ככל שתגבר החשיפה. אחרי הכול, אדלר-חומסקי כבר הוכיחו כי בכל הקשור לקבוצת בזק, הברנז'ה של ענף הפרסום נוהגת לקנטר - אבל הקהל מחבב את הז'אנר, והפרסומות מככבות שבועות בראש הדירוג.

ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו
 ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו

הפרסומת לפלאפון היא המושקעת ביותר השבוע, עם השקעה שעמדה על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 1.5 מיליון שקל - השקעה גבוהה במיוחד ביחס לקמפיינים "רגילים".

עונת הקיץ מאופיינת מסורתית בביקושים גבוהים לפרסום - וגם הקיץ הנוכחי לא מכזיב. השבוע נרשמה קפיצה משמעותית בהשקעה בפרסום מ-35 מיליון בשבוע שעבר ל-45 מיליון שקל השבוע. מותגי קיץ רבים כמו גלידות, משקאות ומזגנים מפרסמים בו זמנית, אולם רק מיעוטם מצליחים להשתלב בדירוג - תפוזינה עם קריאטיב שבולט בתוך הרעש התקשורתי, וטורנדו ותדיראן שמתאפיינים בקו פרסומי קבוע.

כמו תמיד, גם השבוע הנתונים של טורנדו טובים יותר מאלה של תדיראן, גם בפרמטר הזכירות וגם בפרמטר האהדה, למרות השימוש של תדיראן בכוכב בינלאומי. עם זאת, הקמפיין של טורנדו - שעד לא מזמן כיכב בדירוג האהדה - מראה כבר שחיקה מסוימת, והנתונים שלו נמוכים מבעבר.

 
  

● שבע כניסות
השבוע השתלבו בדירוג מספר גבוה במיוחד של משרדי פרסום - שבעה.

● שעת הפרזנטור
אין השבוע אפילו פרסומת אחת שלא מככבת בה דמות מוכרת כלשהי, למעט הפרסומת לליברה שהציבה בפרונט את השתתפותה במוצר השנה.

● קירל לצעירים
באופן לא מפתיע, הפרסומת לפלאפון בכיכובם של יהודה לו ונועה קירל, אהודה במיוחד בקרב בני 18-34.