5 מיליון דולר תמורת מדפים מסודרים: יוחננוף במו"מ לרכישת 20% מחברה לניהול מלאי

אחרי שהשקיעה בחברה שמפתחת עגלות חכמות, רשת הקמעונאות יוחננוף מעמיקה את דריסת הרגל שלה בעולם הטכנולוגיה: בוחנת השקעה באלגוריטייל, שמפתחת פתרון לניהול מלאי מבוסס בינה מלאכותית

רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר
רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר

רשת השיווק יוחננוף  בוחנת השקעה אסטרטגית נוספת בתחום הטכנולוגיה בקמעונאות. החברה הודיעה הבוקר (ב') לבורסה כי היא בתהליך משא-ומתן להשקעה של כ-5 מיליון דולר (16 מיליון שקל), לפי שווי של כ-25 מיליון דולר אחרי הכסף (82 מיליון שקל), בחברת אלגוריטייל, המפתחת טכנולוגיה לייעול תהליכי ניהול המלאי ברשתות קמעונאיות.

המערכת של אלגוריטייל צפויה לסייע בביצוע רכש מדויק ואופטימלי מספקים, תמנע אובדן מלאי ותנהל את תהליך סידור וזמינות המוצרים על המדפים, דבר שלדברי יוחננוף צפוי לתרום לצמיחה במכירות, לצמצום ימי המלאי, לצמצום הפחת, לחיסכון בהוצאות התפעול, השכר והלוגיסטיקה ולשיפור הרווחיות.

כחלק מההיערכות להשקעה, התקשרה יוחננוף בהסכם השקעה מקדימה לפיו תעביר לאלגוריטייל מקדמה בסך של כחצי מיליון דולר, שתשולם על חשבון ההשקעה ותומר למניות מאותו הסוג של המניות בהשקעה, אם הצדדים יסגרו הסכם מחייב. אם הסכם ההשקעה לא יושלם, תהיה לחברה אופציה לחייב את אלגוריטייל או את בעלי מניותיה לרכוש ממנה את המניות בחזרה.

מהזמנה עד סידור המדף

אלגוריטייל, שהוקמה ב-2018 על-ידי היזמים אריאל חוברה ושוקי שכטר, פיתחה מערכת שמשתמשת בטכנולוגיות אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לשדרג ולספק תהליכי אוטומציה לניהול המלאי ורצפת המכירה - משלב ההזמנה, ניהול האספקה, דרך המחסן ועד סידור המדף. המערכת מספקת תוצאות מדידות, לרבות אודות המלאי הקיים, חוסרים, הזמנות ופחת. שחר דקה, שכיהן כסמנכ"ל התפעול של יוחננוף, הצטרף השנה לאלגוריטייל ומכהן כמשנה למנכ"ל החברה.

טרם בחינת ההשקעה המדוברת, השקיעה יוחננוף בחברת A2Z המפתחת עגלות חכמות המייתרות צורך במעבר בקופת תשלום. ברבעון הראשון רשמה יוחננוף רווח של כ-43 מיליון שקל בגין שיערוך ניירות הערך של A2Z.

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף, מסר: "הטכנולוגיה היא כלי משמעותי בניהול אפקטיבי וחכם של הלוגיסטיקה ושל חוויית הקנייה של הרשת. בראייה אסטרטגית הטמעה של מערכת אלגוריטייל הכרחית לשמירה על רווחיות הרשת ושיפורה וצמצום ימי המלאי ואובדן המלאי המהווים אתגר משמעותי ברשתות המזון".