קרן אלומה בוחנת כניסה לתחום האצטדיונים החכמים

הקרן תשתתף במכרז לרישות אצטדיון שלמה ביטוח בדור חמישי • בנוסף היא מנסה לעניין את המנהלים באצטדיונים סמי עופר ובטדי בקידום פרויקט דומה

אורי יוגב / צילום: יונתן בלום
אורי יוגב / צילום: יונתן בלום

האם האצטדיונים הגדולים בישראל יצטרפו למגמה וייהפכו לאצטדיונים חכמים? לגלובס נודע כי קרן אלומה מנהלת מגעים עם אצטדיון שלמה ביטוח בפתח תקווה, וכן מול האצטדיונים סמי עופר וטדי, כדי לנסות ולעניין אותם בהפיכת האצטדיון לחכם.

המטרה היא לא רק רישות של האצטדיון בדור חמישי עם מהירות גלישה גבוהה, אלא הפיכתו לחכם במובן שניתן יהיה לאפשר לחברות סטארט-אפ מתחומי הספורט ומתחומים שונים, כמו בריאות, להטמיע טכנולוגיות מתקדמות שיוכלו לשפר את חווית הצפייה ולהציע שירותי בידור ופנאי נוספים.

האצטדיון הראשון שקפץ על ההזדמנות הוא שלמה ביטוח בפתח תקווה שכבר פרסם מכרז, ואלומה, בניהול אורי יוגב, אישרה כי היא לומדת אותו. אלומה הייתה גם מיוזמי המהלך, והיא כאמור במגעים מול אצטדיונים נוספים. אחד הדברים שנשקלים הוא למשל הופעות של אומנים בינלאומיים שיועברו בתלת ממד.

בעולם ישנם לא מעט דוגמאות של אצטדיונים מרושתים שמספקים שירותים כמו הזמנת מזון מאפליקציה ישירות למקום מושבו של הצופה, ניהול תחבורה חכם, צפייה חוזרת בסלולר מזוויות שונות והזמנות כרטיסים.

המכרזים מיועדים בעיקר לחברות טכנולוגיות, שרוצות לתת שירותים מתקדמים, ופחות מתאימים לחברות הסלולריות. כלומר, חברות הסלולר מיועדות בעיקר לספק את הקישוריות רחבת הפס מבוססת תשתית דור 5, אבל השירותים עצמם יינתנו על ידי חברות טכנולוגיה.

מאלומה נמסר: "קרן אלומה ראתה את המכרז והיא בודקת את האפשרויות שלה להשתתף בו ולהשתלב בתחום".