האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד גוגל: "מקשה על מתחרים בענף הפרסום המקוון"

הנציבות האירופית חושדת כי גוגל מנצלת את מעמדה בתחום הפרסום המקוון, והיא תבחן אם ענקית האינטרנט הפרה את כללי האיחוד

משרדי גוגל בהמבורג, גרמניה / צילום: Shutterstock, HB Photo
משרדי גוגל בהמבורג, גרמניה / צילום: Shutterstock, HB Photo

האיחוד האירופי פתח בחקירת הגבלים עסקיים רשמית נגד גוגל בתחום הפרסום המקוון. הנציבות האירופית, הגוף המבצעי של האיחוד, חושדת כי גוגל מנצלת לרעה את היתרון שלה בשוק, ותבחן האם ענקית האינטרנט האמריקאית הפרה את כללי האיחוד בכך שהיא נותנת יתרון לשירותי הפרסום המקוון שלה על גבי מתחרים.

החקירה, כך על פי הודעת האיחוד האירופי, תבחן האם גוגל "מעוותת את התחרות על ידי הגבלת גישה של חברות צד שלישי לנתוני המשתמשים לצורכי פרסום, תוך שמירה על נתונים כאלה לשימוש שלה", לטענתם.

על פי ההודעה, הנציבות האירופית מקיימת את החקירה באופן בלתי פורמלי מאז 2019, והיא כעת תבחן מגוון של שיטות עסקיות של גוגל בתחום הפרסום. על פי הדיווחים, הבדיקה של האיחוד האירופי תעסוק בתלונות שטרם נבדקו בחקירות רשמיות נגד גוגל. החקירה של האיחוד האירופי תבחן גם את התוכניות של גוגל לחסום מעקב אחר משתמשים בזירה שלה.

"שירותי הפרסום המקוון הם המקור העיקרי של גוגל וחברות אינטרנט נוספות לייצור רווחים משירותיהם. לגוגל יש דריסת רגל כמעט בכל שרשרת האספקה של הפרסום ברשת. אנו מודאגים כי גוגל הקשתה על מתחרים בתחום שירותי הפרסום המקוון", אמרה מרגרט וסטגר, הממונה על התחרות באיחוד האירופי.

דובר גוגל מסר לגלובס על הצעד של האיחוד האירופי: "אלפי עסקים אירופאיים משתמשים בשירותי הפרסום שלנו כדי להגיע ללקוחות חדשים ולממן את האתרים שלהם בכל יום. הם בוחרים בכלים שלנו כי הם תחרותיים ויעילים. אנחנו נמשיך לנהל את המגעים מול הנציבות האירופית, כדי לענות על השאלות שלהם וכדי להדגים את היתרונות של המוצרים שלנו לעסקים ולצרכנים באירופה"