אילו מכשירי חיסכון מעניקים לכם הטבות מס?

חוסכים לפנסיה או מפקידים לקרן השתלמות? כדאי לכם להכיר את הטבות המס מהמדינה, כדי שתוכלו לבחור באופן מושכל את מכשירי החיסכון שלכם

המדינה נותנת לכם, לא תיקחו? / צילום: Shutterstock, jesterpop
המדינה נותנת לכם, לא תיקחו? / צילום: Shutterstock, jesterpop

הטבות מס מהמדינה עבור חיסכון זה "כסף על הרצפה". המדינה נותנת לכם, לא תיקחו? הטבות המס יכולות להיות בהפקדה של הכספים, או במשיכתם. כדאי ליהנות מהן, עליכם לדעת באילו מכשירי חיסכון יש תקרת הפקדה. הטבות המס שמעניקה המדינה מוגבלות, ולכן תהיה הגבלה על הפקדות כספים למכשירים אלו. בעבר היו מספר מכשירי חיסכון לטווח בינוני שנהנו מהטבות מס. היום, כמדיניות, המדינה מצמצמת את הטבות המס על מכשירי החיסכון לטווח הבינוני, ומעניקה אותן לחוסכים לטווח ארוך.

מכשירי החיסכון ארוך הטווח: הפנסיה, ביטוחי המנהלים וקופות הגמל נהנים מהטבות מס שנועדו לעודד את החיסכון לפנסיה. קופות הגמל להשקעה גם הן כוללות הטבת מס למי שמשאיר את הכסף לפרישה ומושך אותו כקצבה: הקצבה תהיה פטורה ממס (גם החלק של הרווחים שמומר לקצבה).

מכשיר נוסף שנהנה מהטבות מס הוא הפקדה לקופת גמל לפי סעיף 190: במקרה כזה, משיכת הכספים לאחר גיל 60 ובקבלת קצבה מזערית מקרן הפנסיה (כ-4,500 שקל בחודש), תחוייב במס רווחי הון על הרווח הנומינלי במקום 25% על הרווח הריאלי.

מכשירי החיסכון לטווח בינוני: הטבות מס קיימות בקרנות ההשתלמות (גם בהפקדה וגם פטור ממס רווחי הון במשיכה), ולכן הן נחשבות לאפיק החיסכון לטווח בינוני האטרקטיבי ביותר שקיים.