משרד התקשורת אישר שת"פ בין ספקיות אינטרנט קטנות

המשרד אישר לטריפל סי, אקספון ואינטרנט רימון לתפעל מערך טכנאים ולרכוש נתבים במשותף וזאת כדי להקל ולהסיר מהן חסמים במסגרת השוק הסיטונאי של בזק

מנכ"ל אקספון אסף עופר, מנכ"ל אינטרנט רימון יריב פאר ומנכ"ל טריפל סי רמי נחום / צילום: רדן נחום, יח"צ
מנכ"ל אקספון אסף עופר, מנכ"ל אינטרנט רימון יריב פאר ומנכ"ל טריפל סי רמי נחום / צילום: רדן נחום, יח"צ

משרד התקשורת אישר לחברות טריפל סי, אקספון ואינטרנט רימון לשתף פעולה ביניהן לצורך הקמה של מערך טכנאים משותף ורכש. כפי שפורסם בגלובס, החברות החליטו להתאגד על מנת למקסם יתרונות לגודל וביקשו ממשרד התקשורת אישור לפעול במשותף.

היום (ד') אישר משרד התקשורת את הבקשה וקבע כי שיתוף הפעולה יהיה פתוח לעוד מפעילים קטנים במידה וירצו לחבור אליו. בבקשה, ציינו החברות כי שיתוף פעולה בנושאים אלו יכול לאפשר להן בין השאר, שיפור בכוח המיקוח, חיסכון בעלויות העסקה, התמודדות עם דרישות רכש מינימליות והפחתת תלות של החברות בטכנאי בזק, וכתוצאה מכך שיפור יכולתן להתחרות בחברות גדולות יותר בשוק ספקי האינטרנט.

משרד התקשורת בחן את חלקן היחסי של פעילות החברות מתוך סך הפעילות בשוק ספקי הגישה לאינטרנט, ומצא שלא קיימת מניעה תחרותית בקיום שיתוף פעולה לעניין רכש ציוד והפעלת טכנאים. עם זאת, המשרד הדגיש כי הוא סבור ששיתוף הפעולה צריך לאפשר לספקי שירות נוספים, שלהם קושי דומה בהקמת מערך מתן שירות, לקחת חלק במיזם. החברות השיבו כי אין כל מניעה שמי שרוצה מהשחקנים הקטנים לחבור אליהם על בסיס ההסכם הקיים.

משרד התקשורת הבהיר כי אין בשיתוף הפעולה בין החברות כדי לגרוע מחובותיהן לשירות ללקוחות.

שיתוף הפעולה בין המפעילות הקטנות נועד לייצר יתרון לגודל על רקע החלטת משרד התקשורת לבטל את הפיצול הנוהג באינטרנט בין ספק לתשתית, כמו גם היתר לבזק והוט לספק אינטרנט בצורה ישירה ללקוחות ללא תיווך של חברות ISP. החברות רוצות להמשיך ולפעול במסגרת השוק הסיטונאי על גבי הסיבים האופטיים של בזק ולמשרד יש אינטרס להבטיח שהשחקניות הקטנות יוכלו לעשות זאת ללא חסמים וזו עוד סיבה לאישור.