גיוס הון | בלעדי

חברת האדטק הישראלית אדנימיישן גייסה כ-10.6 מיליון שקל וצפויה להתמזג לשלד בטורונטו

החברה מספקת פתרונות מוניזטיזציה לאתרי תוכן ומציינת כי הכנסותיה הן מעל 100 מיליון שקל בשנה • הגיוס בוצע באג"ח להמרה וזכה לביקושים גבוהים

המנכ"ל והמייסד המשותף של אדנימיישין, מאור דוידוביץ / צילום: יח"צ אדנימיישין
המנכ"ל והמייסד המשותף של אדנימיישין, מאור דוידוביץ / צילום: יח"צ אדנימיישין

לקראת הנפקה בבורסת טורונטו, חברת האדטק הישראלית Adnimation השלימה גיוס של 4 מיליון דולר קנדי (כ-10.6 מיליון שקל) שזכה לביקושים גבוהים. לדברי החברה, בגיוס השתתפו משקיעים פרטיים הן מקנדה והן מישראל, והוא בוצע בליווי חברת EXITEAM.

הגיוס בוצע בהנפקת איגרות חוב להמרה הנושאות ריבית שנתית, שלאחר הנפקת החברה בבורסה יומרו בהנחה מוסכמת מראש למניות. בעבר פורסם שהחברה מבקשת לגייס בקנדה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר קנדי. כעת מדווחת החברה גם על חתימת עסקת מיזוג עם שלד בורסאי שנסחר בבורסת TSXV בטורונטו - Eagle I Capital, עימו היא תתמזג. TSXV היא למעשה הרשימה המשנית בקנדה, המתאימה לחברות צמיחה.

אדנימיישן עוסקת בתחום המוניטיזציה עבור אתרי תוכן, ופיתחה טכנולוגיית SaaS (תוכנה כשירות) שנועדה להעלות את רווחי האתרים מפרסום. בחברה מציינים כי היא מנהלת את מרבית אתרי התוכן בישראל ועוד כ-700 אתרים בעולם, הכנסותיה נאמדות ביותר מ-100 מיליון שקל בשנה והיא רווחית מאז הקמתה. החברה הוקמה בשנת 2013 על-ידי מאור דוידוביץ ותומר טרבס; דוידוביץ, מנכ"ל אדנימיישן, היה בעבר סגן נשיא הדיגיטל של הג'רוזלם פוסט וטרבס, בוגר 8200 ובעברו סגן נשיא חברת Deltathree.

מייסד המשותף של אדנימיישין, תומר טרבס / צילום: יח"צ אדנימיישין
 מייסד המשותף של אדנימיישין, תומר טרבס / צילום: יח"צ אדנימיישין

החברה מתכננת להנפיק בבורסה של טורונטו ושכרה לצורך זה בנק השקעות קנדי, וזאת לדבריה במטרה להאיץ את הפיתוח, ההשקעה בשווקים חדשים וכן לביצוע של מיזוגים ורכישות.

לדברי מאור דוידוביץ מנכ"ל ובעלים משותף של אדנימיישן, "אנחנו מאמינים בבורסה של טורונטו, שמקבלת בברכה, מקדמת ונותנת בולטות לחברות Adtech ישראליות, ובטח לחברות צומחות ורווחיות. אין ספק שטורונטו מהווה שער כניסה מצוין לנאסד"ק".

במקביל דיווחה החברה על צירופו של מורן וייזר, מנכ"ל פלייטק, לדירקטוריון אדנימיישן. דוידוביץ ציין כי "חשיבות ייעול ומקסום האתרים עלתה והתעצמה מאז תקופת הקורונה. הרשת הפכה לכלי המרכזי וחברות כמו אדנימיישן נהנות בשל כך. יש עדנה בתחום שעשויה אף להתעצם ככל שמספר המשתמשים בעולם יגדל, אנו מודים על אמון שנותנים בנו המשקיעים, ושמחים על הצטרפותו של מורן שיעזור להתמודד עם האתגרים הבאים שלפנינו".

כאמור את החברה מלווה חברת EXITEAM המתמחה בליווי חברות להנפקה וגיוס, ושבראשה עומדים האלוף במיל' אודי שני, בנקאי ההשקעות רוני יגרמן ויזמת ההשקעות עמליה שכטר. לדברי יגרמן, "משקיעים פרטיים רבים גילו עניין באדנימיישן, היינו עדים לביקושי יתר והגיוס נסגר במהירות ובהצלחה רבה".