תביעה ייצוגית נגד דקמא על ההשקעה הכושלת ב-AMC

התביעה מתבססת על דיווחי החברה מהימים האחרונים, על-פיהם חרג המנכ"ל לורנצי ממדיניות ההשקעות שהתווה הדירקטוריון בניהול תיק ההשקעות של החברה, והסב לה הפסד שעלול להגיע ל-7.77 מיליון דולר

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

חברת הנדל"ן הקטנה דקמא קפיטל, שבשליטת נתנאל לורנצי, ממשיכה לספוג את הדי הרעש שחוותה כתוצאה מהפסדי תיק ההשקעות שלה. אתמול דיווחה החברה כי התקבל לידיה כתב תביעה המלווה בבקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א.

התביעה והבקשה לאישורה כייצוגית הוגשה כנגד החברה, המנכ"ל נתנאל לורנצי, סמנכ"ל הכספים יהודה פרייס, יו"ר הדירקטוריון ירון קליין ויתר הדירקטורים בחברה. את התביעה הגיש בעל מניות בשם יובל לב, באמצעות באי כוחו עוה"ד יעקב סבו, אוהד רוזן וחגי קלעי ממשרד קלעי רוזן שות'.

התביעה מתבססת על דיווחי החברה מהימים האחרונים, על-פיהם חרג המנכ"ל לורנצי ממדיניות ההשקעות שהתווה הדירקטוריון בניהול תיק ההשקעות של החברה, והסב לה הפסד שעלול להגיע ל-7.77 מיליון דולר (25.3 מיליון שקל). לדברי התובע, "לורנצי סטה באופן דראסטי וקיצוני ממדיניות ההשקעות שדווחה לציבור המשקיעים, והימר (ממש כך) בכספי החברה, והכל מבלי שהדבר גולה ולו ברמז לבעלי המניות, שהיו משוכנעים שהחברה פועלת על פי מדיניות ההשקעות עליה דיווחה, וכי קיימים בחברה מנגנוני פיקוח ובקרה שנועדו לוודא כי המדיניות אכן מיושמת".

בנוגע לנתבעים (המשיבים) האחרים, טוען התובע כי "המשיבים הפקירו את כפסי החברה בידי מר לורנצי, ואפשרו לו, במעשיהם ובמחדליהם, לעשות בכספי החברה כבתוך שלו". בתגובה לדיווח הראשוני בנושא נפלה מניית דקמא קפיטל ב-25%.

לורנצי עצמו מחזיק ב-58% ממניות החברה ואילו בעלי המניות מקרב הציבור מחזיקים ב-42% ממניותיה. לדברי התובע הנזק המצרפי המוערך לבעלי המניות מהציבור עומד על כ-5.5 מיליון שקל.

דקמא היא חברה קטנה שעוסקת בתחום הנדל"ן בחו"ל. רשימת נכסיה כוללים מבנה משרדים ולוגיסטיקה בעיר מילטון קיינס באנגליה, קרקע בעיר בודפשט בירת הונגריה וכן הלוואה שניתנה למימון נדל"ן ושיתרתה מסתכמת ל-1.17 מיליון ליש"ט (5.3 מיליון שקל).

לקראת מועד פקיעת כתבי האופציות (סדרה 2) של דקמא ב-30 ביוני, עדכנה היום החברה כי קיבלה הצעה מצד ג' לרכישת זכויותיה בקרקע בבודפשט תמורת 6.2 מיליון אירו (24.1 מיליון שקל). הקרקע רשומה בספרי החברה לפי שווי של 31 מיליון שקל, כך שמדובר במחיר נמוך מהשווי בספרים.

לדברי החברה, ועדת הביקורת שלה התכנסה אתמול על מנת לדון בהצעה ובכדאיותה, והסמיכה את ההנהלה בראשות לורנצי לנסות ולשפר את ההצעה. יש לציין כי בין דקמא לבין לורנצי קיים הסכם, לפיו הוא עשוי לשלם לה סכום נוסף במקרה של מכירת הקרקע לצד ג' וזאת עפ"י מנגנון מסוים.

במקביל, עדכנה דקמא כי היא מנהלת משא ומתן עם מוסד אקדמי להקמת חברה משותפת, אש תהא בעלת רישיון בלעדי לפיתוח תא דלק המבוסס על טכנולוגיה ייחודית שפותחה במוסד האקדמי. עפ"י התנאים המתגבשים, תשקיע דקמא 2.3 מיליון דולר בחברה המשותפת ותקבל בתמורה 75% ממניותיה, כאשר ביתרת המניות (25%) יחזיק המוסד האקמדי שיעביר לחברה את הטכנולוגיה המדוברת.

הכסף שתשקיע דקנא ישמש להמשך פיתוח הטכנולוגיה ולפיתוח מוצר על בסיסה. המוסד האקדמי יקבל המחברה המשותפת תשלומים שנתיים בגין השימוש בטכנולוגיה וכן תמלוגים בגין מכירה של כל מוצר שיתבסס עליה, בטווחה משתנה ובהתאם למנגנון שיקבע בהסכם.

משא ומתן זה מתבסס על החלטה קודמת של דירקטוריון דקמא מסוף 2020, להסמיך את ההנהלה לפעול לאיתור פעילות או חברה בעלת טכנולוגיה ייחודית או בתחום אחר, לשם רכישת הפעילות או חברת יעד במזומן או כנגד הקצאת מניות. בתגובה לדיווחים עולה היום מניית דקמא ב-8% למחיר המשקף שווי חברה של 43 מיליון שקל, ומצמצמת את שיעור הירידה מתחילת השבוע ל-17%.