הסטארט-אפ הישראלי שמתחרה ראש בראש באמזון ובסנופלייק השלים גיוס ענק

פיירבולט, שמפתחת מחסן נתונים בענן, הודיעה על גיוס של 127 מיליון דולר • החברה הוקמה על ידי יוצאי חד הקרן הישראלי סייסנס • "מבחינתו סנופלייק זה מוצר לגאסי. אנחנו מתמודדים כבר עם בעיות שסנופלייק לא יכולה להתמודד איתן", אומר המנכ"ל אלדד פרקש

אלדד פרקש, מנכ"ל פיירבולט וסער ביטנר, ממייסדי פיירבולט / צילום: פיירבולט
אלדד פרקש, מנכ"ל פיירבולט וסער ביטנר, ממייסדי פיירבולט / צילום: פיירבולט

אין הרבה חברות סטארט-אפ ישראליות שמונות ברשימת המתחרים הישירים שלהן ענקיות כמו גוגל, אמזון וסנופלייק. אחת שכן היא חברת הסטארט-אפ פיירבולט (Firebolt), שמפתחת מחסן נתונים בענן. פיירבולט הודיעה היום (ה') על גיוס של 127 מיליון דולר במסגרת סבב B, שמגיע קצת יותר משנתיים לאחר ההקמה.

פיירבולט התחילה לפעול בראשית 2019 ועד לסבב הנוכחי גייסה 37 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הגיע ממשקיעים חדשים כמו Dawn קפיטל ו-K5 גלובל, לצד המשקיעים הקיימים של החברה - הקרנות בסמר, TLV פרטנרס, זאב ונצ'רס ואנגולר ונצ'רס.

פיירבולט הוקמה על ידי שלושה יוצאי חד-קרן הישראלי לבינה עסקית סייסנס - אלדד פרקש, אחד ממייסדי סייסנס, וסער ביטנר ואריאל ירושביץ, שהיו חלק מצוות ההקמה של סייסנס. פרקש הוא מנכ"ל פיירבולט וביטנר הוא סמנכ"ל התפעול של פיירבולט, כאשר ירושביץ פרש מאז מהמיזם.

מתחרה בענקיות

מחסני נתונים הם מאגרי נתונים החיוניים לעולמות של בינה עסקית. מחסני נתונים מארגנים מידע ממקורות שונים בצורה שמאפשרת ניתוח מידע והפקת תובנות ביעילות ומהירות. פיירבולט מתחרה בעולם זה כאמור בשמות גדולים מאוד כמו פתרונות של ספקיות הענן הגדולות, כדוגמת אתנה של אמזון וביגקווירי של גוגל. מתחרה משמעותית נוספת היא סנופלייק, שהשלימה אשתקד הנפקת ענק וכיום שווה 73 מיליארד דולר.

פיירבולט נבנתה על בסיס הניסיון של מייסדיה בסייסנס, שם הם נתקלו בעובדה שמחסני הנתונים בענן לא מספקים תוצאות טובות מספיק בהפעלת כלים הדורשים אנליטיקה מהירה או לחלופין דורשים צריכה יקרה של משאבי ענן. לפי פיירבולט, הטכנולוגיה שפיתחה החברה מספקת שיפור במהירות ניתוח המידע וביעילות ניצול החומרה, מה שמאפשר לחברות לנתח כמויות גדולות יותר של נתונים תוך שימוש בפחות כוח מחשוב בענן וכתוצאה מכך תוך הפחתת עלויות.

לדברי פרקש וביטנר, האסטרטגיה של פיירבולט היא לא לבקש מהלקוחות לנטוש את מחסני הנתונים הקיימים של הענקיות, אלא להעביר אליה חלק מהשימושים בהדרגה, בעיקר שימושים הדורשים מהירות כמו שליפת אנליזה מיידית או שאילתות מורכבות. "זה יותר נכון וקל כי לקוחות גדולים לא יעזבו את הכל, אבל בתוך שני קליקים הם יכולים להעביר את אחד השימושים שלהם אלינו", אומר ביטנר. בפיירבולט לא מוסרים כמה לקוחות יש לחברה ומציינים רק מספר דוגמאות כמו אפספלייר, סימילרווב ואקספלוריום הישראליות.

"מבחינתו סנופלייק זה מוצר לגאסי (מערכת ישנה - א"ד). סנופלייק נבנה כדי להחליף את אורקל ולהעביר את מחסן הנתונים לענן. אנחנו מערכת שנבנתה לענן (קלאוד נייטיב) ומתמודדים כבר עם בעיות שסנופלייק לא יכולה להתמודד איתן", אומר פרקש. "מהצד השני סנופלייק היא מודל עבורנו ומראה את הפוטנציאל האדיר שיש לחברה בתחום שלנו".

פיירבולט מעסיקה כיום כ-100 עובדים, מתוכם 45 בישראל והשאר במשרדים במינכן, ציריך, לונדון, דבלין, קייב וקלוז'. החברה בונה את המטה האמריקאי שלה בסן פרנסיסקו.