עוד חברה ישראלית מתמזגת ל-SPAC: אינוביד תהפוך לחברה ציבורית בשווי 1.3 מיליארד דולר

המיזוג צפוי להתבצע ברבעון האחרון של 2021 • כחלק מהעסקה עם ION מגויס סכום כולל של עד 403 מיליון דולר

צביקה נטר - מנכ"ל ומייסד שותף אינוביד / צילום: איל יצהר
צביקה נטר - מנכ"ל ומייסד שותף אינוביד / צילום: איל יצהר

הגוף הישראלי הבולט ביותר בסצנת חברות ה-SPAC הוא ION - קרן הגידור שהנפיקה כבר שלוש חברות SPAC בוול סטריט בחודשים האחרונים. בזמן שחברת ה-SPAC הראשונה שלה צפויה להשלים בקרוב את המיזוג של טאבולה מתחום המלצות התוכן, חברת ה-SPAC השנייה הודיעה היום על מיזוג של חברה ישראלית, גם היא מתחומי הטכנולוגיה והמדיה.

חברת אינוביד (Innovid), המפתחת פלטפורמה עצמאית להגשת ומדידת פרסומות דיגיטליות בעולם הטלוויזיה החכמה (Connected TV), תתמזג עם ION Acquisition Corp 2 לפי שווי מוערך של 1.3 מיליארד דולר. המיזוג צפוי להתבצע ברבעון האחרון של 2021. כחלק מהעסקה עם ION מגויס סכום כולל של עד 403 מיליון דולר, מתוכם 253 מיליון דולר מ-ION ו-150 מיליון דולר גויס מגופים מוסדיים גדולים כגון פידליטי, בארון קפיטל, קרנות נוספות הקשורות ב-ION, חברת הביטוח הפניקס ועוד. מתוך הסכום שיגויס, 163 מיליון דולר יגיעו לבעלי מניות שמוכרים מניות, 200 מיליון דולר לקופת החברה ו-40 מיליון דולר תשלום עבור עלויות הקשורות למהלך. המיזוג מתבצע לפי מכפיל הכנסות של 8.5 להכנסות הצפויות ב-2022 - כ-130 מיליון דולר. בעלי המניות הקיימים באינוביד יחזיקו לאחר המיזוג בכ-64% מהמניות.

אינוביד היא פלטפורמת תוכנה עצמאית המאפשרת יצירה, הגשה ומדידה של קמפיינים פרסומיים דיגיטליים. החברה פועלת בתחום הטלוויזיה החכמה, שהיא טלוויזיה המשודרת על גבי תשתית האינטרנט. בחברה מציינים כי שוק הפרסום בטלוויזיה מוערך ב-200 מיליארד דולר ועובר שינוי משמעותי עם המעבר של צופי הטלוויזיה מצפייה בשידור לינארי מסורתי לצפייה דרך טלוויזיות חכמות המחוברות לרשת האינטרנט.
לפי נתוני IVC, מאז הקמתה של אינוביד ב-2007 היא גייסה בסה"כ 95 מיליון דולר, ובין המשקיעים בה גולדמן זאקס, ניו ספרינג, סקויה ו-וינטג'. אינוביד הוקמה בשנת 2008 על ידי צביקה נטר, טל חלוזין וצחי זיגדון, והיא מעסיקה 365 עובדים, מתוכם 85 בישראל. מטה החברה נמצא בארה"ב.

לפי הודעת אינוביד, היא משרתת היום 40% מתוך 200 המפרסמים הגדולים ביותר בארה"ב, ובין לקוחותיה ניתן לציין את לוריאל, טויוטה, בנק אוף אמריקה, GSK ועוד. בחברה מוסיפים כי מספר הפרסומות המוגשות ע״י הפלטפורמה של אינוביד לטלוויזיות חכמות גדל ביותר מ-70% מתחילת 2021 בהשוואה לתקופה המקבילה ב- 2020.

הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2020 ב-69 מיליון דולר, מתוכן 40% הגיעו מתחום הטלוויזיות החכמות, 43% מהמובייל ו-18% מהדסקטופ. זאת לעומת הכנסות בסך 56 מיליון דולר ב-2019. השנה צפויות ההכנסות לעלות ל-95 מיליון דולר, 48% מתוכן מהטלוויזיות החכמות. החברה רשמה ב-2020 הפסד נקי של 0.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 7.1 מיליון דולר שנה קודם לכן. על בסיס EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), אינוביד רווחית, עם 2.6 מיליון דולר ב-2020.

צביקה נטר, מנכ"ל אינוביד, מסר: "לאור הצמיחה של החברה והערך הרב שהיא מביאה לשוק, בדקנו לאורך השנים אפשרויות אסטרטגיות שונות שימשיכו לתמוך בהתפתחות החברה. הפיכת החברה לציבורית היא ציון דרך משמעותי בהתפתחותה של אינוביד. אינוביד תשמור על מעמדה כחברה עצמאית וניטרלית שמאפשרת למפרסמים ליצור, להגיש ולמדוד פרסומות טלוויזיה דיגיטליות ללא תלות בענקיות המדיה העולמיות וכל זאת באמצעות טכנולוגיה שפותחה ומותאמת במיוחד לתחום הצומח של הטלוויזיה החכמה".

גלעד שני, מנכ"ל ION, מסר שאינוביד פיתחה פלטפורמה יוצאת דופן המסייעת למפרסמים בהסבת תקציבי פרסום בהיקף של 200 מיליארד דולר בשנה מערוצי השידור המסורתיים לטלוויזיה חכמה. הטכנולוגיה המתקדמת של אינוביד יחד עם מערך שיתופי הפעולה הרחב שלה עם השחקנים המרכזיים בתעשייה יהפוך אותה למובילה עולמית בתחום זה.

מורגן סטנלי ייעצו ל-ION ו-Evercore ייעצו לאינוביד.