טסלה | בלעדי

טסלה נושפת בעורפן של אאודי ומרצדס: מסרה 2,757 רכבים ב-2021

טסלה כבשה את שוק הרכב הישראלי בחודש יוני, ומטפסת לצמרת המסירות בפלח רכבי הפרמיום - כך עולה מנתונים שהגיעו לגלובס • הנתונים הללו ממקמים אותה במקום גבוה בדירוג של כלל מסירות הרכב החדש בחודש יוני, ולא רק בקטגוריית החשמל

טסלה 3 / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
טסלה 3 / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

חברת טסלה "דרסה" את שוק הרכב הישראלי בחודש יוני, ומטפסת בהדרגה לצמרת דירוג המסירות בפלח רכבי הפרמיום - כך עולה מנתוני מסירות ראשוניים שהגיעו לגלובס.

מתחילת חודש יוני ועוד סוף השבוע שעבר, העלתה החברה על הכביש 1,721 כלי רכב חדשים מדגם טסלה 3, נתון שמקנה לה נתח של כ-87% מכלל המסירות בפלח כלי הרכב החשמליים באותו חודש.

במחצית הראשונה של השנה, מתחילת ינואר ועד סוף השבוע שעבר, העלתה טסלה על כבישי ישראל 2,757 כלי רכב מדגם טסלה 3, שהם כ-64% מכלל המסירות בפלח החשמלי.

נתוני המסירות הללו ממקמים את טסלה במקום גבוה בדירוג של כלל מסירות הרכב החדש השנה, ולא רק בפלח החשמלי. בהשוואה לפלח הפרמיום, עם מחיר עסקה ממוצעת של מעל 200 אלף שקל, טסלה נושפת כיום בעורפם של המותגים המובילים בשוק - אאודי ומרצדס - ועשויה לעקוף החודש את המסירות של ב.מ.וו ולהתברג במקום השלישי במסירות רכבי הפרמיום במחצית הראשונה של 2021.

ביוני ספציפית צפויה טסלה לדלג היישר לחמישייה הראשונה של כלל מסירות הרכב החודשיות. הנתונים מרשימים גם בהשוואה לאירופה. כך, למשל, במחצית הראשונה של השנה נמסרו בישראל יותר טסלות 3 מאשר בשוק הספרדי וההולנדי ביחד.

אולם בענף מציינים כי בניגוד לרבים מהיבואנים, שמוכרים בישראל כלי רכב מהמלאי, טסלה מייבאת כלי רכב רק על פי הזמנת הלקוח כך, שמסירותיה הכוללות עד סוף השנה לא צפויות להיות עקביות ויהיו תלויות בהיקף המשלוחים ובעיתויים.

יצוין כי המשלוח הבא של רכבי טסלה 3 צפוי לנחות בישראל לקראת אוגוסט ויכלול גם הוא מאות רבות של כלי רכב שכבר הוזמנו.

בינתיים, בסין, המצב של טסלה פחות מזהיר. לאחרונה ציינה העיתונות הסינית כי לקוחות חדשים של החברה בסין קיבלו דחייה של מספר שבועות במועדי האספקה של הטסלה 3 המיוצרת בסין.

וזו לא הצרה היחידה של החברה שם. במהלך סוף השבוע הודיעו הרגולטורים בסין על ריקול ל-285 אלף מכוניות טסלה. הרשויות דרשו מבעלי המכוניות מדגמי טסלה 3 ו-Y לערוך עדכון תוכנה שקשור לפונקציית ה"טייס האוטומטי" ברכב. בהודעה נכתב כי הסיבה לכך היא שכרגע המערכות יכולות להיות מופעלות בטעות ולגרום לתאונה.

יצוין כי גם טסלה סובלת כיום מהמחסור בצ'יפים, שפוגע בכלל התעשייה, ולאחרונה ציינה העיתונות הסינית כי לקוחות חדשים של החברה בסין קיבלו דחייה של מספר שבועות במועדי האספקה של הטסלה 3 המיוצרת בסין.