חשש מגל ביטולים? הפניקס משהה מכירות של ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

חשש מגל תחלואה נוסף? באתר של טריפ גרנטי מופיעה הודעה שלפיה לא ניתן לבטח נסיעות שמתוכננות לפני 1 באוקטובר - מה שעוד היה אפשרי בשבוע שעבר • מאז שהחלה לדעוך הקורונה, טריפ גרנטי הייתה היחידה שהציעה פוליסת ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

הפניקס / צילום: עינת לברון
הפניקס / צילום: עינת לברון

חשש מגל ביטולים של טיסות? הפניקס  משהה את מכירות ביטוחי פוליסת ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה (באמצעות טריפ גרנטי). בפוליסה הזו ניתן לקבל כ-80% החזר מעלויות הנסיעה במסגרת של ביטול מכל סיבה. את הפוליסה ניתן לרכוש עד 7 ימים ממועד ההזמנה, ובלבד שמדובר ב-15 יום לפחות עד למועד הנסיעה.

בימים אלה מופיעה באתר של טריפ גרנטי הודעה שלפיה לא ניתן לבטח נסיעות שמתוכננות לפני 1 באוקטובר - מה שעוד היה אפשרי בשבוע שעבר. מעבר למגבלת המועד הזה, לא מתאפשר לרכוש פוליסת ביטוח למדינות שנחשבות מבחינת חברת הביטוח בסיכון בהיבט התחלואה בקורונה - רשימה הכוללת את איחוד האמירויות, תאילנד, אתיופיה, ארגנטינה, ברזיל, האיים המלדיביים, איי סיישל ואחרות.

 
  

סעיף מעניין בהודעה של הפניקס מתייחס לטיסות של חברת התעופה הפורטוגלית טאפ (TAP), אותן לא ניתן לבטח נגד ביטול נסיעה. הסעיף לא צץ יש מאין - בעמודי פייסבוק שונים צפות תלונות רבות של לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה לפורטוגל עם חברת טאפ, אולם הטיסות בוטלו, והחזרים כספיים לא התקבלו (ובחלק מהמקרים גם לא הודעה על ביטול הטיסות). החברה הייתה אמורה לחדש את הקו מתל אביב בחודש יולי, ובינתיים דחתה את הטיסות המתוכננות לחודש אוגוסט.

בשלב זה הפניקס גם לא תאפשר לרכוש פוליסות ביטול נסיעה לשירותים נוספים ולחבילות נופש.

מאז שדעכה הקורונה, טריפ גרנטי הייתה היחידה שהציעה פוליסת ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה. בהראל, למשל, לא חודשה האפשרות הזו, שבוטלה עוד בתחילת המשבר ב-2020.

הראל מאפשרת פיצוי על ביטול טיסה רק אם נגרם כתוצאה מאבחון הנוסע לחיובי, או כניסה מחויבת לבידוד. גם שירביט לא חזרה להציע את פוליסת ביטול הנסיעה מכל סיבה, כשהחברה מבינה שבעולמות האקטואריה רב הסיכון (לביטול טיסה) על הסיכוי (להרוויח).

במוקד השירות של טריפ גרנטי הסבירה לנו הנציגה את הדינמיות שבהחלטה להשהות את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח ביטול נסיעה, שהייתה תקפה בשבוע שעבר. "זה עולם שבו הכול משתנה מרגע לרגע, ואולי בעוד שעה כשתיכנסי לאתר, זה כבר יחודש. צריך לעקוב כל הזמן".