הממשלה אישרה: 5,000 שקל קנס ליוצאים למדינה אדומה ללא אישור

מ-29 ביוני כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 יחתום על הצהרה כי אינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה עפ"י התקנות • המדינות שמוגדרות ברמת סיכון מרבית הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה • יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומינהלית

נתב"ג / צילום: יוסי זמיר
נתב"ג / צילום: יוסי זמיר

הממשלה אישרה: מיום שלישי 29 ביוני כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 יחויב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה על-פי תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות).

במסגרת זו, חברות התעופה יחויבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס. מפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה.

המדינות שמוגדרות ברמת סיכון מרבית, כלומר אלה שאסורה הנסיעה אליהן כאמור, הן: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. הנוסעים למדינות אלה, באישור חריג בלבד, יחויבו להיכנס לבידוד עם שובם לישראל גם אם הם מחלימים או מחוסנים.

יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומינהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקל על נוסע שחזר ממדינה כזו. על-פי הודעת משרדי הבריאות וראש הממשלה "נקבעה אכיפה הדוקה שתתבצע על-ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על-ידי שוטרים". תקנה זו תיכנס לתוקף ביום שני 28 ביוני.

נזכיר כי כל הנכנסים לישראל מחויבים להציג בדיקות קורונה PCR שבוצעו במדינה ממנו המריאו לישראל, ובדיקה נוספת לאחר הנחיתה/כניסה במעברים היבשתיים. בתוך כך נקבעה עבירה פלילית ומינהלית על אחראי על קטין (מתחת לגיל 12) שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. במקרה כזה יושת קנס בסך 3,500 שקל.

אנשי צוות אוויר של חברות התעופה יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל, במסגרת מעקב של המפעיל האווירי, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע וככל שלא יצאו משטח שדה התעופה אם שהו במדינה בסיכון מרבי.