רה"מ בנט שוחח לראשונה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי

בהודעת לשכת בנט נאמר כי השניים דנו בסוגיות בילטרליות, אזוריות ובינלאומיות • נשיא מצרים עמד על הצורך לבסס את הפסקת האש ברצועת עזה, וציין את הצורך בחידוש התהליך המדיני • בתוך כך, שר החוץ לפיד דן עם שר החוץ של בחריין ועם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן בנושא איראן

נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר
נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (ב') לראשונה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי שבירך אותו עם כניסתו לתפקיד.

בהודעת לשכת בנט נאמר כי שני המנהיגים דנו במגוון רחב של סוגיות בילטרליות, אזוריות ובינלאומיות. השניים שיבחו את הסכם השלום בין המדינות, שהושג בחסותה ובתיווכה של ארה"ב, הסכם המהווה אבן יסוד ביציבות המזרח התיכון זה למעלה מארבעה עשורים.

בנט הודה לנשיא מצרים על תפקידה החשוב של ארצו בביסוס היציבות, הביטחון והשלום באזור, וכן על תיווכה בסוגיה הפלסטינית, בדגש על מאמציה לקידום פתרון לנושא השבויים והנעדרים הישראליים. נשיא מצרים עמד על הצורך לבסס את הפסקת האש ברצועת עזה, במטרה לשפר את מצבם האזרחי וההומניטרי של תושבי הרצועה, וציין את הצורך בחידוש התהליך המדיני.

בשיחה עלו גם סוגיות כלכליות מסחריות ואזרחיות, והדרכים לפתח ולהרחיב את הקשרים בתחומים אלה בין המדינות. סוכם כי תתקיים בין השניים פגישה בהקדם. לפי הדיווחים במצרים, א-סיסי העלה סוגיות כמו שיתוף הפעולה בעניין משק הגז, והשניים דיברו גם על המצב המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית והצורך לחדש משא ומתן עם רמאללה.

אתמול נפגש שר החוץ יאיר לפיד באיטליה עם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, ובסיומה אמר לפיד: "דיברנו ארוכות על תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון ועל הצורך להרחיב אותו לשיתופי פעולה נוספים עם מדינות נוספות. השלום עם בחריין צריך להוות דוגמה לתהליך הנכון שצריך לקרות באזורנו. דיברנו בנוסף על האתגרים העומדים בפני המזרח התיכון ובראשם איראן. הקשר בין מדינת ישראל לבחריין הוא חשוב ומשמעותי לשתי המדינות ואנחנו נמשיך לחזק ולהעמיק אותו לטובת שני העמים".

לפיד דן בנושא גם עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן בפגישה ברומא, ומחר הוא יוצא לאמירויות לחנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי והקונסוליה בדובאי.

הנושא העיקרי בכל השיחות הללו היה איראן, והמהלכים הללו מעידים על ניסיון של ממשלת בנט-לפיד להוות גורם משפיע על השיחות בווינה לחזרת ארה"ב ואיראן להסכם הגרעין, ולהכנסת שינויים בו.