כמה גרוע זיהום האוויר בעיר? בריזומטר גייסו 30 מיליון דולר

בריזומטר פיתחה טכנולוגיות לחיזוי מפגעים סביבתיים שקשורים באיכות האוויר, כגון זיהום אוויר, אבקנים ושריפות, ואת השפעתם על הבריאות • החברה הודיעה כי השלימה גיוס של 30 מיליון דולר בהובלת קרן פורטיסימו

מימין לשמאל: אמיל פישר, CTO ומייסד משותף ורן קורבר, מייסד משותף ומנכ"ל BreezoMeter / צילום: יריב אלדד צלמים
מימין לשמאל: אמיל פישר, CTO ומייסד משותף ורן קורבר, מייסד משותף ומנכ"ל BreezoMeter / צילום: יריב אלדד צלמים

סטארטאפ ניטור זיהום האוויר בריזומטר (Breezometer), מודיע היום (ב') כי השלים גיוס של 30 מיליון דולר בהובלת קרן פורטיסימו. בריזומטר פיתחה טכנולוגיות לחיזוי מפגעים סביבתיים שקשורים באיכות האוויר, כגון זיהום אוויר, אבקנים ושריפות, ואת השפעתם על הבריאות. בעזרת הטכנולוגיה שלה, בריזומטר מאפשרת הנגשה של מידע זה למיליארדי אנשים, תוך התממשקות לשלל מכשירים בשימוש המשתמשים.

לא בכדי, הוא מכונה "הרוצח השקט". על פי נתונים שפרסם ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-91% מאוכלוסיית העולם חיה באזורים בהם זיהום האוויר חורג מהרמה התקנית אותה קבע הארגון, כאשר מדי שנה, כ-9 מיליון בני אדם מוצאים את מותם בשל מחלות הקשורות לזיהום אוויר. בערים מסוימות בעולם, האוויר כה מזוהם, עד שהמתגוררים בהן מחשבים את שעות היציאה מהבית לפי איכות האוויר. בישראל, מתים כתוצאה ממחלות הקשורות בזיהום אוויר יותר מ-2000 בני אדם בשנה.

כדי להתמודד עם המפגע החמור המשפיע על בריאות האדם והסביבה, הקימו היזמים רן קורבר, זיו לאוטמן ואמיל פישר את חברת בריזומטר, ופיתחו אפליקציה המספקת מידע על זיהום אוויר תלוי מיקום בזמן אמת, בדומה לאפליקצית מזג אוויר סטנדרטית. האפליקציה של החברה, מאפשרת למשתמשים לקבל החלטות מושכלות לגבי מועד היציאה מהבית, בחירת הדרך אל יעדם, איך להגן על עצמם בצורה הטובה ביותר, ואף מהם המקומות האופטימליים למגורים לפי מדדי זיהום אוויר.

מותגים עולמיים כמו לוראל, אפל, אסטרהזנקה, וריזון מדיה ובוש, מסתמכים על BreezoMeter לספק חיזוי וניטור זיהום אוויר בזמן אמת ללקוחותיהם, ולחברה אף שיתוף פעולה פעיל מזה 6 שנים עם חברת דייסון. סבב הגיוס הנוכחי של החברה הוא הסבב השלישי, והוא מביא את סך גיוס ההון של בריזומטר ל- 45 מיליון דולר. הגיוס ישמש את החברה להגדלת צוות הפיתוח לשם הרחבת מוצרים קיימים והוספת חדשים וכן לגיוס רחב של עובדים להאצת הצמיחה במכירות.

כיצד מבצעת החברה את איסוף הנתונים באשר לזיהום האוויר? בריזומטר משתמשת באינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה על מנת לאסוף מידע ממספר רב של מקורות, לרבות 47,000 חיישנים מסביב לעולם. התוצאה הינה ניטור איכות אוויר ברמת רחוב (רזולוציה של 5 מטר) ומידע על אבקנים, חלקיקים מזהמים ושריפות. החברה מכסה שטח של מעל מאה מדינות.

"הדרישה לאינטליגנציית איכות האוויר שלנו רק גדלה מתחילת מגפת הקורונה, אשר שמה זרקור גדול על נושא בריאות נשימתית, ועכשיו מאות מיליוני אנשים משתמשים באינפורמציה שבריזומטר מספקת באופן יום יומי" אמר רן קורבר, מנכ"ל החברה. "בזכות גיוס ההון הנוכחי, יש לנו יותר משאבים ללטש ולהעלות בסדר גודל את השימוש במודל המשולש שלנו: תשתית מידע, טכנולוגיה וסיפוק אינפורמציה לצרכנים דרך מכשירים וחוויות מקושרות. בנוסף, אנחנו מפתחים מוצרים חדשים אשר יספקו לאנשים יותר שליטה על בריאותם".