הכוורת של יצחק הרצוג מתחילה להתמלא

הבוקר אישרה ועדת כספים פה אחד את מינויו של אייל שויקי לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא החדש והוא צפוי להיכנס לתפקידו באחד באוקטובר • בנוסף, בצהריים מינה הרצוג את נאור יחיא לדובר בית הנשיא, למרות התנגדות מצד ארגוני שמאל • לתפקיד ראש הסגל של הנשיא תמונה דיקלה כהן שינפלד

אייל שויקי , מנכ"ל בית הנשיא החדש ויצחק הרצוג / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
אייל שויקי , מנכ"ל בית הנשיא החדש ויצחק הרצוג / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעוד שבוע ייכנס יצחק הרצוג לתפקיד נשיא המדינה, ובימים האחרונים הוא מאייש את תפקידי האמון שילוו אותו בתפקיד זה. הבוקר אישרה ועדת כספים פה אחד את מינויו של אייל שויקי לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא החדש והוא צפוי להיכנס לתפקידו באחד באוקטובר.

אייל שויקי בוועדת הכספים / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
 אייל שויקי בוועדת הכספים / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בנוסף, בצהריים באה אל סיומה סערת היומיים האחרונים בעקבות הפרסום על כך שדוברו לשעבר של נתניהו, נאור יחיא, ימונה לתפקיד דובר בית הנשיא. ארגוני שמאל שפנו להרצוג ודרשו ממנו להתנער מהמינוי, גילו היום כי למרות הלחץ שהפעילו, הרצוג הודיע כי יחיא יתמנה לתפקיד בזכות כישוריו.

בהודעה שיצאה מוקדם יותר היום מטעמו של הנשיא לעתיד על שורת המינויים הצפויים, נכתב בפירוט על שויקי (37), המלווה את הרצוג ב-15 השנים האחרונות, שימש כראש המטה של הרצוג בתפקידיו כראש האופוזיציה ובתפקידו האחרון כיו״ר הנהלת הסוכנות היהודית. כמו כן, כיהן כדירקטור בגופים מרכזיים של הסוכנות היהודית ובהם בנייני האומה, פרויקט תגלית, חברת מסע ועוד.

לתפקיד ראש הסגל של הנשיא תמונה דיקלה כהן שינפלד. כהן שינפלד (40) כיהנה ב-8 השנים האחרונות כראש מטה מנכ"ל משרד התיירות. בתפקידה הייתה גורם מרכזי בניהול המשרד, בקידום פרויקטים משמעותיים כמו הג'ירו והאירוויזיון ובהובלת השינויים האסטרטגיים במשרד בתקופה שיא בתיירות בישראל. קודם לכן, עבדה כמנהלת גיוס משאבים בסוכנות היהודית, בניהול פרויקטים ב׳חוויה הישראלית׳ ובמשך שנתיים כשליחה בארה"ב.

דיקלה כהן שינפלד / צילום: יח"צ
 דיקלה כהן שינפלד / צילום: יח"צ

כאמור, לתפקיד דובר בית הנשיא ימונה יועץ התקשורת נאור יחיא, שתפקידו האחרון היה כדובר הפוליטי של נתניהו. יחיא (32), החל את דרכו המקצועית בחטיבת דובר צה"ל, שם שירת במגוון תפקידים פיקודיים ומקצועיים בהם רכש ניסיון רב בתחום. בתפקידו האחרון, שימש כראש מדור טלוויזיה והפקות ולאחריו השתחרר מצה״ל בדרגת רס״ן בתום עשר שנות שירות. לאחר שחרורו שימש כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך כדובר שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט. בשנתיים האחרונות שימש כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכדובר מפלגת הליכוד.

לתפקיד מנהלת לשכת נשיא המדינה תמונה עדיה ליבוביץ׳. לייבוביץ׳ (34), שימשה כיועצת בכירה ליו"ר הסוכנות היהודית ונציבת תלונות הציבור של הארגון. קודם לכן, שימשה במגוון תפקידים פרלמנטריים עם מר הרצוג בתקופתו כח״כ וכראש האופוזיציה וכחברת הנהלת בקונגרס היהודי העולמי. ליבוביץ׳, ילידת רמת גן ומתגוררת עם בעלה ושני ילדיה. בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

לתפקיד יועץ בכיר לנשיא המדינה לענייני החברה הישראלית ימונה לירון צח. צח (35) מלווה את הרצוג ב-5 השנים האחרונות כדוברו כיו"ר הסוכנות וכדוברו בכנסת ישראל עת כיהן בתפקיד ראש האופוזיציה כיו״ר המחנה הציוני וכיו״ר מפלגת העבודה. מכהן כדירקטור בקרן שח"ף, הפועלת לשינוי חברתי בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. לתפקיד יועצת בכירה לנשיא המדינה לקשרי חוץ תמונה שירלי הלר המשמשת מזה שנים כיועצת בכירה של הרצוג לעניינים בינלאומיים הן במשרדי הממשלה בהן כיהן כשר וכראש האופוזיציה ובמערך קשרי החוץ של הסוכנות היהודית.