הנדל: נדביק את הפער מהעולם - 50% מבתי האב בישראל יחוברו לסיבים אופטיים עד לסוף השנה

שר התקשורת מתח ביקורת על הממשלות הקודמות ורמז לאחריותן לפיגור בהשקעות בתשתיות • "כשממנים אנשים לא מתאימים לתפקידים הלא מתאימים ומתרכזים ביעדים הלא נכונים אז נכשלים וזה נורא פשוט"

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

שר התקשורת יועז הנדל חנך היום (ג') את עיר הסיבים הראשונה בישראל - שוהם. הנדל הגיע ליישוב שוהם להשתתף בטקס שערכה המועצה לרגל השלמת הפריסה המלאה של סיבים אופטיים ביישוב על ידי בזק.

בשוהם יש כ-6,000 בתי אב וכולם נפרסו בשלושת החודשים האחרונים בעבודה מאומצת של בזק, כולל פריסה בבתים צמודי קרקע.

הנדל השתתף בסיור שערכו בזק והמועצה המקומית בפריסת סיבים בבניינים וכן ראה כיצד החברה הגיעה לבתי הקרקע ביישוב.

בדברים שאמר בתום הסיור התייחס הנדל למהפכת הסיבים שמתרחשת בארץ והצהיר כי ישראל תהיה המדינה המובילה בעולם בפריסת סיבים בתוך 2-3 שנים. הוא אמר שבסוף השנה למעלה מ-50% ממשקי הבית בישראל יהיו נגישים לסיבים כאשר היום המספר עומד על 42%.

הנדל אמר כי "מדינת ישראל זקוקה לתשתיות כדי לצמוח ולהתחזק. האוכלוסייה שלנו גדלה והצרכים גם כן. אנחנו צריכים לתת לזה מענה. אנחנו חיים במדינה שבה המצרך הכי מצוי הוא ההון האנושי. יש היום חברות ישראליות שנסחרות במיליארדים והכל על בסיס המוח היהודי ולמרות זאת כשמוניתי בפעם הראשונה גיליתי שאנחנו מפגרים בעשור אחרי העולם ובמקום ה-94 במהירויות גלישה. גיליתי שאנחנו, למרות היתרונות הגדולים שלנו, בפערים גדולים וכשאני מנסה להבין מה הסיבה לכך אז אני מוצא תשובה אחת: מנהיגות. כשממנים אנשים לא מתאימים לתפקידים הלא מתאימים ומתרכזים ביעדים הלא נכונים אז נכשלים וזה נורא פשוט".

הנדל רמז גם לאחריותם של שרי התקשורת בשנים האחרונות למצב שנוצר ואמר כי "משרד התקשורת כרגולטור של השוק היה צריך לזהות את החברות כמנוע צמיחה ומצד שני להיות מפקח שנותן ערך. רק שאנשי מקצוע מעולים אם אין להם תהליך קבלת החלטות ומי שיקבל החלטות אז זה לא עובד.

"אני מסתכל על האינטרנט כמנוע צמיחה שיכול להביא למשק הישראלי 13 מיליארד שקל לתל"ג, וקרא לבזק להמשיך ולהאיץ את הפריסה ככל שתוכל בכל הארץ".

ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו אמר כי "שוהם היא הסנונית הראשונה למהפכת התקשורת בישראל. החל מהיום כל המשפחות ביישוב, ללא יוצא מן הכלל, מחוברות לרשת הסיבים ולאינטרנט המהיר, מהם ייהנו גם תלמידי מערכת החינוך ביישוב. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירותים מקוונים, לימודים מתוקשבים ובמציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לתושבי היישוב לעבוד וללמוד מהבית במקרה הצורך. קצב גלישה מהיר אינו מותרות, הוא הכרח המציאות היום. אני מודה לשר התקשורת, יועז הנדל ולחברת בזק על כך שמצאו לנכון להשיק את הפרויקט הלאומי החשוב הזה בשוהם".

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, מסר כי "אני שמח לבשר כי כל תושבי שוהם יכולים להתחבר לרשת הסיבים האופטיים של בזק וליהנות מגלישה באיכות ובמהירות גבוהים במיוחד. התקופה האחרונה המחישה יותר מתמיד את הצורך באינטרנט יציב ואיכותי ובזק רואה יעוד בלאפשר זאת לכלל אזרחי ישראל. הפריסה המלאה בשוהם היא ביטוי מובהק של יעוד זה.

עוד הוסיף מזרחי כי "בזק יצאה השנה לדרך מורכבת ומרתקת אשר תהפוך את מדינת ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרויקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, אשר הושקעו בו כבר מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים".

גיל שרון יו"ר דירקטוריון בזק אמר שבזק תהיה מוכנה להאיץ את הפריסה אך הדבר תלוי בגורמים נוספים שלא פירט לגביהם. יחד עם זאת הוא רמז על הכיוון כשציין את התמיכה שמקבלים מפעילים בארה"ב מהממשל בהיקף של 20-40 מיליארד דולר לטובת פריסה בפריפריה.