חברות התעופה זועמות: דרישות משרד הבריאות לבדיקות של אנשי צוות אינן הגיוניות

החל מ-30 ביוני נדרשים צוותי האוויר הנוחתים בנתב"ג, של החברות הישראליות והזרות, לבצע בדיקת קורונה מסוג PCR לאחר ההגעה לישראל, אלא אם יציגו בדיקה שנעשתה בטווח של שבוע לפני הגעתם • לדברי החברות, ישראל היא בין המדינות הבודדות שדורשות תנאים מסורבלים ומכבידים מצוותי האוויר

תור לבדיקת קורונה לנתב"ג / צילום: תמונה פרטית
תור לבדיקת קורונה לנתב"ג / צילום: תמונה פרטית

חברות התעופה זועמות: ישראל היא בין המדינות הבודדות שדורשות תנאים מסורבלים ומכבידים מצוותי האוויר. החל מ-30 ביוני נדרשים צוותי האוויר הנוחתים בנתב"ג, של החברות הישראליות ושל החברות הזרות, לבצע בדיקת קורונה מסוג PCR לאחר ההגעה לישראל, אלא אם יציגו בדיקה שנעשתה בטווח של שבוע לפני הגעתם לארץ. עד כה הצוותים שנשארו לטווח של פחות מ-72 שעות, כלומר רובם הגדול, לא נדרשו לעשות בדיקה כלל.

מעבר לעלויות שיושתו על חברות התעופה (ובעקיפין על הצרכנים) לבדיקת כל איש צוות (100/80 שקל), החברות טוענות לסרבול בהליך הכניסה עבור הצוותים שנעים ונדים בין מדינות. נזכיר כי לאנשי הצוות הזרים, שרובם הגדול מחוסן, לא מתאפשר לצאת מחדרם בבית המלון בזמן השהות בישראל.

את ההנחיה קיבלו החברות מרשות התעופה האזרחית, ומיד התקוממו בטענה כי ישראל היא בין המדינות הבודדות עם דרישה כזו. יתרה, מכך אנשי צוות האוויר עוברים בדיקות תכופות אולם בעיקר בדיקות אנטיגן, בדיקות המוכרות במדינות השונות - כך למשל צוותים אמריקאים.

כעת, הדרישה היא להציג בדיקת PCR בטווח של שבוע בכל פעם על-מנת לקבל פטור מהבדיקה בנתב"ג. בענף התעופה מגדירים את הדרישה כ"כאב ראש" לא מוצדק על צוותי האוויר, ככזה שעשוי להוביל את החברות לחשב מסלול מחדש באשר לקווים הפועלים לישראל.

במשרד הבריאות מציינים בתגובה כך: "נכון להיום, כלל הנכנסים לישראל (כולל צוותי אוויר!) מחויבים להידגם בעת הכניסה לישראל. על-מנת להקל על צוותי האוויר, היוצאים מישראל ונכנסים אליה בתדירות גבוהה, נכתב נוהל מיוחד עבורם בהיבטי דיגום. הנ"ל ייכנס לתוקף ביום 30.06.21"