תחרות למחירים באילת: מעבר רבין בין ישראל וירדן ייפתח בשבוע הבא

ביום ראשון הקרוב ייפתח מעבר רבין לאחר תקופה ארוכה בה היה סגור, ותתאפשר תנועה לשני הכיוונים, תחת מגבלות מסוימות • המחירים מהווים אלטרנטיבה למחירי המלונות באילת - כאשר המחירים יכולים להגיע לפי ארבעה באילת מהמחיר אותו מבקשים בטאבה או בעקבה

עקבה, ירדן / צילום: יח"צ
עקבה, ירדן / צילום: יח"צ

מעבר רבין (המחבר בין ישראל וירדן) ייפתח ביום ראשון הקרוב, 4 ביולי, אחרי שהיה סגור תקופה ארוכה. עוד לפני מבצע שומר החומות היה אמור להיפתח מעבר הגבול ולאפשר לישראלים לצאת לנפוש בירדן, ועכשיו זה קורה. המעבר יהיה פתוח בשעות מוגבלות בימים ראשון עד חמישי, מ-08:30 ועד 15:30.

על פי הודעת רשות שדות התעופה, ישראלים מחוסנים לא יידרשו להציג בדיקת PCR ביציאה מישראל לירדן, ישראלים מחלימים ולא מחוסנים יידרשו לעשות כן. בנוסף, לפני החזרה ארצה, כל הנכנסים, כולל מחוסנים, יידרשו לבצע בדיקת PCR בטווח של 72 שעות לפני הכניסה לישראל. פטור דומה ניתן גם לעוברים במעבר טאבה למצרים על פי החלטת משרד הבריאות המצרי.

בכל הנוגע למעבר לירדן, בשלב זה לא מתאפשר מעבר של כלי רכב. ילדים, כמו גם מבוגרים לא מחוסנים, יידרשו להיכנס לבידוד עם שובם לישראל ומכאן הביקוש הגבוה לחופשה בישראל - בעיקר למשפחות שמבקשות למנוע מילדים את חובת הבידוד הזו.

ומה באשר לזוג ללא ילדים? הפערים במחירי הלינה מדברים בעד עצמם.

עקבה היא יעד חביב לישראלים, בתוכם גם חובבי צלילה, והיא יכולה להוות אלטרנטיבה מעניינת לחופשה באילת, בעיקר בזווית המחיר: למשל בדיקה אקראית בבוקינג.קום מעלה כי חופשה לשלושה לילות לזוג בין התאריכים 7 עד 10 ביולי: בעקבה במלון הייאט רג'נסי חופשה כזו תעלה לזוג כ-2,100 שקל כולל ארוחת בוקר, במלון מובנפיק המחיר הוא כ-2,000 שקל, במלון אינטרקונטיננטל המחיר הוא כ-1,500 שקל.

חופשה דומה בטאבה תעלה פחות: למלון מובנפיק בסוף השבוע שבין 7 ל-10 ביולי מגלה מחיר של 750 שקל לכל החופשה לזוג כולל ארוחת בוקר. במלון סאנד הוטל המחיר הוא כ-680 שקל לזוג לשלושה לילות, במלון הכול כלול, Strand Beach & Golf Resort שלושה לילות לזוג יעלו כ-1,600 שקל.

וכמה ישלם אותו זוג על חופשה באילת? באתר בוקינג מצאנו יחסית מעט אפשרויות לחדרים זמינים ל-7 עד 10 ביולי. כך למשל במלון הבוטיק סוליי זוג ישלם כ-4,250 שקל כולל ארוחת בוקר, במלון פגסוס המחיר הוא 4,400 שקל לשלושה לילות בתאריך האמור, בישרוטל לגונה במתכונת הכול כלול המחיר הוא 4,900 שקל ובקלאב הוטל הזוג ישלם כ-8,300 שקל לשלושת הלילות, פי ארבעה מהמלון היקר בעקבה.