בעקבות גל השריפות: ישראל תשלח מטוסי סיוע לקפריסין

בנט הודיע על שליחת סיוע לקפריסין בעקבות שריפות המשתוללות במדינה בשל גל חום קשה  • צה"ל תקף אמש שני בסיסי חמאס ברצועת עזה בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל

גל שריפות בקפריסין / צילום: Reuters, ANDREA ANASTASIOU
גל שריפות בקפריסין / צילום: Reuters, ANDREA ANASTASIOU

ראש הממשלה נפתלי בנט אישר משלוח לקפריסין של שני מטוסים לכיבוי שריפות וכן חומר מעכב בעירה כדי להתמודד עם השריפות שנגרמו בשל גל החום הקשה בימים האחרונים.

בהודעת הממשלה נאמר כי משלוח המטוסים נעשה בהתבסס על קשריה הקרובים של ישראל עם קפריסין, בדגש על סיוע הדדי בעתות חירום לפי הסכם שיתוף הפעולה הקיים בין ארגוני הכבאות וההצלה של שתי המדינות. שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח עם עמיתו שר החוץ הקפריסאי ניקוס כריסטודולידס, ומסר כי ישראל תעשה ככל שתוכל על מנת לסייע לקפריסין בהשתלטות על האירועים. גם יוון שולחת שני מטוסי כיבוי.

השריפה משתוללת בהרי טרודוס, רכס ההרים המרכזי בקפריסין. שלושה כפרים פונות מיושביהם וכמה בתים עלו באש בכפר. עד כה אין דיווחים על נפגעים. הקפריסאים מפעילים ארבעה מטוסי אך רוחות חזקות מקשות על עבודת הכבאים.

צה"ל תקף ברצועה

צה"ל תקף אמש שני בסיסי מחבלי חמאס ברצועת עזה ולפי דיווחי הפלסטינים יש נפגעים. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמל״ח של ארגון הטרור חמאס ועמדת שיגור רקטות. התקיפות בוצעו בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל.

חמאס הגיב בירי צרורות מקלעים בצפון הרצועה, ולפי דיווח של תושבים בישוב ישראלי בעוטף עזה מקצת היריות הגיעו אל שטחים פתוחים בגבול הישוב עצמו.