משפחת קושנר מרחיבה את השקעותיה בבנייני דירות; ג'ארד לא מעורב

חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא היה מעורב בעסקאות, מוסרים מהחברה

נדל"ן במיסיסיפי / צילום: Shutterstock
נדל"ן במיסיסיפי / צילום: Shutterstock

משפחת הנדל"ן קושנר מאזור ניו יורק מרחיבה את השקעותיה במדינות בדרום-מזרח ארה"ב בזמן שהיא מחכה לכך ששוק הנכסים המסחריים ייפתח מחדש לאחר המגפה.

המשפחה, שקיבלה תשומת-לב בינלאומית בזמן ממשל טראמפ בגלל התפקיד הבכיר בבית הלבן ששיחק ג'ארד קושנר, רכשה או חתמה על חוזים לרכישת 2,500 דירות במיסיסיפי, טנסי ובווירג'יניה בחודש האחרון. המחיר הכולל היה כ-400 מיליון דולר, כך אמר לורנט מורלי, נשיא החברה שמשרדיה בניו יורק.

קושנר, בנו של אב המשפחה צ'רלס קושנר וגם חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לא שיחק שום תפקיד באסטרטגיית הרכישה בדרום-מזרח ארה"ב, שחברת קושנר החלה להניע לפני סיום הכהונה של דונלד טראמפ, כך אמר מורלי. החברה נוהלה בידי צ'רלס קושנר, ביתו ניקול קושנר מייר ומורלי בזמן כהונתו של טראמפ, ותפקידו של ג'ארד קושנר בעסקי המשפחה מאז שעבר לפלורידה בינואר עוד לא הוכרז.

חברת קושנר, שיש לה תיק נכסי מקרקעין בשווי כולל של 15 מיליארד דולר, השקיעה בבנייני דירות מגורים במשך עשורים. היא החלה להתמקד בערים קטנות ובינוניות בדרום-מזרח ארה"ב כגון ממפיס, טנסי ו-וויליאמסבורג בווירג'יניה בשנה שעברה, בין היתר בגלל שחברות השקעה גדולות העלו את המחירים בערים הגדולות יותר.

העסקאות האחרונות של המשפחה כוללות רכישה של 1,200 יחידות בג'קסון, מיסיסיפי תמורת 160 מיליון דולר. דמי השכירות הממוצעים ליחידת שני חדרים הם 1000 דולר ולדירת חדר 900 דולר, אמר מורלי. בחברת קושנר נמשכו לעיר ג'קסון בגלל שהכלכלה שם חזקה והודות למעסיקים מקומיים יציבים, כולל ממשלת המדינה ומפעל של ניסאן שנפתח ב־2003, כך אמר.

מוראלי אמר שחברת קושנר ממשיכה לחפש עסקאות בניו יורק אבל השוק היה שקט, באופן חלקי עקב המגפה ואי וודאות לגבי דברים כמו הבחירות לרשות העיר והקצב בו חללים משרדיים יאוכלסו מחדש ככל שהמגפה תדעך. הוא חזה שמכירות נכסים מסחריים יגברו בעוד כמה חודשים בזמן שהשאלות האלה נפתרות.

"אנו מחפשים הזדמנויות בניו יורק", אמר. "פשוט יש מעט מהן".

בנייני דירות בפרברים היו אחד מסוגי הנכסים המסחריים המועדפים על משקיעים בזמן שהמדינה יוצאת מהמגפה. זה היה נכון במיוחד לגבי דירות במדינות בדרום-מזרח ארה"ב ואזורים אחרים בהם התמודדו בעלי הבתים עם פחות מגבלות פינוי הקשורות למגפה מאשר במדינות כמו ניו יורק וקונטיקט.

משקיעים רכשו 62.9 מיליארד דולר בנכסים מרובי דירות בחמישה החודשים הראשונים של 2021, בהשוואה לממוצע של 58 מיליארד דולר באותה תקופה בין 2015 ל־2019, על פי נתונים מחברת Real Capital Analytics. "שוק הדירות ברובו השתקם מאתגרי מגפת הקורונה", הודיעה החברה בדו"ח מחקר ממאי.

חברת קושנר החלה כמשקיעה בדירות בפרברים, בעיקר בניו ג'רזי. היא עשתה דחיפה מתוקשרת לשוק במנהטן בשנת 2007 עם הרכישה של בניין המשרד במס' 666 בשדרה החמישית, רכישה שלאחר המשבר הכלכלי העולמי גרמה לחברה להפסדים קשים.

בתקופת ממשל טראמפ, חברת קושנר התמקדה יותר ויותר בפרברים, בגלל שרבות מהשקעותיה בניו יורק היו נתונות לביקורת מצד התקשורת ומבקריו של טראמפ. אבל המשפחה נותרה פעילה באזור ניו יורק.

לדוגמא, בהמשך השנה החברה מתכננת להתחיל לבנות פרויקט דיור בעלות של מיליארד דולר בג'רזי סיטי. מורלי ציין גם שהחברה העבירה את משרדיה לבניין של ג'נרל מוטורס הצופה על סנטרל פארק, רק חודשים בודדים לאחר שהמגפה החלה.

"אנחנו אוהבים את האזור הזה", אמר.