ג'נסל תשתף פעולה עם ענקית התקשורת דויטשה טלקום במעבר לחשמל ירוק

דויטשה טלקום מייעדת את מערכות תאי הדלק של ג'נסל כחלופה לגנרטורים מבוססי דיזל • תבחן למשך שבוע את מערכת ה-G5 של ג'נסל - ואם הניסוי יצלח החברה תוכר כספקית רשמית של דויטשה טלקום

דויטשה טלקום / צילום: Shutterstock
דויטשה טלקום / צילום: Shutterstock

ג'נסל  הישראלית, שמציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק, מדווחת הבוקר (א') כי חתמה על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית התקשורת דויטשה טלקום . החברה הגרמנית מייעדת את מערכות תאי הדלק של ג'נסל כחלופה לגנרטורים מבוססי דיזל - כחלק מהמעבר לחשמל ירוק.

דויטשה טלקום תבחן למשך שבוע את מערכת ה-G5 של ג'נסל, ואם הניסוי יושלם בהצלחה ג'נסל תוכר כספקית רשמית של דויטשה טלקום והמערכת תאושר לרכישה עבור חברות קבוצת דויטשה טלקום ברחבי העולם (כ-50 מדינות). ענקית התקשורת הציבה לעצמה יעד לצמצם באופן ניכר פליטות פחמן עד לשנת 2025.

בשלב השני, שיחל לאחר ובכפוף לסיום המוצלח של שלב הניסוי, יבצעו הצדדים ניסוי שטח שבמסגרתו המערכת תותקן להמשך עבודה באתר סלולרי פעיל בגרמניה לפרק זמן של עד כשנה, שבמהלכו תימשך בדיקת המערכת בתרחישי עבודה שונים.

בנוסף, דויטשה טלקום תבחן באתר סלולרי בגרמניה את מערכת ה-5A שמשמשת כמקור אנרגיה ראשי והפועלת על בסיס אמוניה המשמש כדלק. המערכת תוצב עד סוף שנת 2021 באתר שייועד לכך בגרמניה לצורך ניסוי שיכלול כ-1,000 שעות פעילות. בהתאם ובכפוף להצלחת הניסוי הנ"ל, המערכת תקודם כתחליף בתוך קבוצת דויטשה טלקום לגנרטורים מבוססי דיזל.

"החבירה לחברת התקשורת הגדולה באירופה היא ללא ספק ציון דרך משמעותי, והיא עשויה להוות מנוע ליצירת הכנסות משמעותיות לחברה, הן מול דויטשה טלקום עצמה, והן מול לקוחות גדולים נוספים", מסר רמי רשף, מייסד ומנכ"ל ג'נסל. "לאחרונה דיווחנו על סיכום מוצלח לניסוי בן 1,500 שעות שביצענו במערכת ה-A5 במערך הסלולרי של חברת התקשורת של איסלנד, הצלחה שלהערכתנו נתנה רוח גבית גם להסכם עם דויטשה טלקום, וגם תמשיך לתמוך בהעמקת פעילותנו בשווקים נוספים".

באפריל האחרון, מספר חודשים לאחר הנפקה, ג'נסל גייסה כ-47 מיליון שקל נוספים באמצעות הקצאת מניות למשקיעים מוסדיים בינלאומיים, בהם בנק BNP Paribas (שהשקיע כ-26 מיליון שקל באמצעות זרוע ההשקעות שלו) וקרן TDK Ventures.