בנט: ישראל עובדת על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לרצועת עזה - "אבל ללא מזוודות הדולרים"

בתוך כך, בישיבת הממשלה הזהיר רה"מ מפני העלייה בתחלואת הקורונה וקרא ללכת להתחסן: "שעון החול הולך ואוזל" • עוד בישיבה: הממשלה אישרה את מינויים של חמישה מנכ"לי משרדי ממשלה וכן את התיקון לחוק יסוד: הממשלה שיאפשר מינוי שר נוסף בכל משרד

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: רפי קוץ
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה נפתלי בנט אומר כי ישראל עובדת על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לרצועת עזה, "אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו וצריך לעבור מן העולם". 

בנט הצהיר בעקבות תקיפות צה"ל אמש ברצועה: "אני מבהיר פה שוב - דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט, ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה". 

העיתון הפלסטיני "אל קודס" פרסם היום (א') ידיעה ולפיה כספי החלוקה מקטאר למשפחות נזקקות - כ-10 מיליון דולר בחודש, המחולקים לעשרת אלפים משפחות ברצועת עזה - יועברו מעתה דרך בנקים ברמאללה הנתונים לפיקוח של הרשות הפלסטינית, ולא במזומן אל בנק הדואר ברצועה, שם חולקו למשפחות. ככל הידוע , לא מדובר עדיין בסיכום סופי אלא בהצעה העומדת על הפרק.

לבד מכך קיימת גם סוגיית שכרם של עובדי ממשלת חמאס ברצועה, ששכרם נעצר על-ידי הרשות הפלסטינית לפני שנתיים, וקטאר התנדבה לשלם במקומה - מדובר בכ-7 מיליון דולר בחודש,, וכרגע אין פתרון לסוגיה הזו.

לפי גורם ביטחוני ישראלי - אם לא יימצא פתרון, צפוי שחמאס ימשיך בהטרדות בצורת בלוני תבערה ודרכים אחרות, אך ספק אם יביא להסלמה של ממש. 

"שעון החול של החיסונים הולך ואוזל"

בישיבת הממשלה הזהיר בנט מפני העלייה בתחלואת הקורונה: "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין - ברחבי העולם זן הדלתא משתולל בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל.

"בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף-הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן, ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה. הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, ופה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל - כל מי שעוד לא התחסן, מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא - וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן.

"בעניין הזה מתקיימים עדיין מגעים בניסיון להעביר מאות אלפי מנות שתוקפן עומד לפוג, למדינה אחרת - בתמורה להחזרת אותו מספר מנות במהלך הסתיו". 

"לא מתחכמים עם הנגיף" 

בעניין נתב"ג אמר בנט: "צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה. לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור, ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים.

"אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי-אפשר לעבוד עליו. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלה ממש על-ידי משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר.

"אני קורא מכאן לאזרחי ישראל: תעטו מסכות במקומות סגורים. זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה הוא המסכות, המסכות פועלות. הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו את שיתוף-פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק, ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש". 

בתוך כל, הממשלה אישרה עוד את מינויים של חמישה מנכ"לי משרדי ממשלה וכן את התיקון לחוק יסוד: הממשלה שיאפשר מינוי שר נוסף בכל משרד.