בכיר חיזבאללה לשעבר מעורב בהברחות סמים ואמל"ח לישראל

לפי דובר צה"ל בשפה הערבית, הבכיר לשעבר, ששימוש שיועצו של חסן נסראללה, עוסק בהברחות סמים ואמל"ח בגבול לבנון וככל הנראה היה מעורב גם בהברחה שסוכלה בתחילת חודש יוני, במסגרתה נתפסו 15 אקדחים, 36 ק"ג חשיש ועשרות מחסניות בשווי כולל מוערך של כ-2,000,000 שקל

גבול לבנון / צילום: איל יצהר
גבול לבנון / צילום: איל יצהר

גורמי ביטחון חושפים כי בכיר חיזבאללה ששימש כיועצו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, מעורב בהברחות הסמים ואמל״ח מלבנון לישראל. הבכיר, חא׳ג חליל חרב, שימש יועץ ביטחוני של נסראללה ופיקד על יחידות צבאיות של ארגון הטרור הלבנוני.

לפי אביחי אשראי דובר צה"ל בשפה הערבית, חרב עוסק בהברחות סמים ואמל״ח בגבול לבנון וככל הנראה היה מעורב גם בהברחה שסוכלה ע"י כוחות צה"ל ומשטרת ישראל בתחילת חודש יוני, במסגרתה נתפסו 15 אקדחים, 36 ק"ג חשיש ועשרות מחסניות בשווי כולל מוערך של כ-2,000,000 שקל.

בעבר, אמצעי לחימה אשר הועברו משטח לבנון לשטח ישראל שימשו גם לפעילות חבלנית עוינת בתוך שטח מדינת ישראל, בין השאר גם של ארגון הטרור חיזבאללה.

בהודעה נאמר כי כוחות צה״ל עוקבים אחר כל הנעשה לאורך הגבול, ופועלים על מנת לסכל את כוונותיהם של חרב וכמותיו אשר פועלים לפגיעה במדינת ישראל ובריבונותה.

אשראי תהה איך התדרדר בכיר חיזבאללה לפושע שעוסק בהברחות סמים ואמל"ח. התשובה מתחלקת לשתיים: ראשית, חיזבאללה מראשית הקמתו עסק בגידול סמים בבקעת הלבנון ובהברחתם לאירופה ומדינות אחרות כדי לממן את פעילותו. והשנייה: חיזבאללה בשנים האחרונות במשבר כלכלי הנובע מהפחתת התמיכה של איראן מוכת העיצומים, מהוצאות המלחמה בסוריה ומהמשבר הכלכלי בלבנון עצמה. משכורותיהם של אנשי חיזבאללה צומקו, ואלו מחפשים אפיקי הכנסה אחרים תוך שימוש בקשרים וביכולות הצבאיות שלהם.