דנמרק עשתה היסטוריה ביורו - זה הקנס שהאוהדים עלולים לשלם

משחק חצי הגמר יערך ביום רביעי הקרוב באצטדיון וומבלי בלונדון, אך האוהדים הדנים לא יוכלו להגיע אליו בגלל שהם נדרשים לחמישה ימי בידוד בכניסה לבריטניה • ארגון הדנים החיים בבריטניה הפציר בחבריו להתגייס ולתמוך בנבחרת ולקפוץ על 5,000 הכרטיסים שאופ"א מציעה להם

נבחרת דנמרק לאחר שעלתה לחצי הגמר / צילום: Reuters
נבחרת דנמרק לאחר שעלתה לחצי הגמר / צילום: Reuters

דנמרק חווה בימים אלה קיץ מהאגדות: קבוצת הכדורגל שלה הצליחה אתמול (ש') להעפיל לחצי גמר האירו, כשהיא מזכירה לתושבים את הקיץ המיתולוגי של 1992, אז זכתה באליפות אירופה. הקבוצה הדנית התגברה על המשבר שנרשם כמה דקות לתוך המשחק הראשון שלה באצטדיון "פארקן" בקופנהגן, כאשר שחקן המפתח שלה כריסטיאן אריקסן סבל מדום-לב על המגרש, ועבר החייאה כשהוא מוקף בחברי הנבחרת.

מאז, בסיפור סינדרלה שמזכיר את מה שקרה לפני שלושה עשורים (דנמרק לא הייתה אמורה להשתתף בטורניר ונכנסה רק בגלל מלחמת האזרחים ביוגוסלביה לשעבר), התגברה הנבחרת על המכשולים, והציגה כדורגל סוחף ובעיקר תשוקה גדולה, כדי להגיע לחצי הגמר ב"וומבלי" ביום רביעי הקרוב.

אבל בעיה אחת עומדת בפני האוהדים הדנים - אסור להם להגיע למשחק ביום רביעי, ואם יעשו כן, הם מסתכנים בקנס של 10,000 ליש"ט, כפי שהזהירו היום העיתונים במדינה ונציגי התאחדות הכדורגל.

לפי החוקים החמורים שבריטניה אימצה כדי לנסות ולמנוע כניסה נוספת של וריאנט הדלתא המדבק, כל מי שמגיע מדנמרק צריך להעביר חמישה ימים בבידוד לפני שיוכל לצאת ולהסתובב באופן חופשי. זאת, אף שחלק גדול מהאוכלוסייה בדנמרק מחוסן ושיעור התחלואה במדינה מינימלי.

"כל מי שיגיע לדנמרק עם כרטיס לחצי הגמר ולא יוכיח שהיה בבידוד במשך חמישה ימים צפוי לקנס של עד 85 אלף קרונה", הזהיר משרד החוץ הדני את האוהדים. השגרירות בלונדון עדכנה כי ניסתה לקבל חריגה מהחוקים בעבור משחק חצי הגמר, בעירוב אופ"א האחראית לטורניר, אך עד כה ללא תוצאות. "ההגבלות נשארות כשהיו", הודיעה השגרירות.

במקום זאת, ארגון הדנים החיים בבריטניה הפציר בחבריו להתגייס ולתמוך בנבחרת גם אם לא תכננו לעשות זאת, ולקפוץ על 5,000 הכרטיסים שאופ"א מציעה לאוהדים הדנים כחלק מהעפלת קבוצתם לחצי הגמר. כאמור, רק דנים החיים במדינה או נמצאים בה במקרה יוכלו להשתמש בכרטיסים.

נציג הארגון אמר לעיתון "יילנדס פוסטן" כי "אין לי ספק שכל הכרטיסים יימכרו". לפי הערכת משרד החוץ הדני, כ-30 אלף דנים גרים בבריטניה. "יהיה מגניב להביס את האנגלים במגרש שלהם", אמר הנציג.

רוקדים על גגות אוטובוסים

אתמול נרשמו חגיגות ספונטניות ברחבי דנמרק. בארהוס הפכה מסיבת רחוב לפרועה במיוחד ועשרות רקדו על גגות אוטובוסים בעיר. חגיגות המוניות נרשמו גם בקופנהגן הבירה.

כעת, כדי להמשיך בסיפור האגדה הקיצית שלה ולהעפיל לגמר, על הנבחרת הדנית יהיה לנצח את נבחרת אנגליה ב"משחק בית" באצטדיון וומבלי ביום רביעי. הרשויות בלונדון הודיעו כי 60 אלף אוהדים יורשו להיכנס לאצטדיון, שיכול להכיל כ-90 אלף בני אדם ללא הגבלות הקורונה.

אם הדנים יצליחו לעשות זאת, הסדר מיוחד בחסות אופ"א יאפשר ל-1,000 אוהדים דנים מדנמרק להגיע לגמר (שיתקיים גם הוא בוומבלי ביום ראשון, ה-11 ביולי) מבלי להיות בבידוד של חמישה ימים.