שבועיים לבדיקות הקורונה ברשת Be: כ-11 אלף נבדקו - כמה יצאו חיוביים?

רשת Be מציעה את שירות הבדיקות ב-11 מסניפיה ברחבי הארץ • מנכ"ל הרשת אורי וטרמן: "מאז שהוקמה Be בפורמט הנוכחי שלה לפני כשנתיים וחצי, עלתה כוונה להציע שירותים רפואיים נוספים, אבל הרגולציה לא אפשרה לקדם את זה. עכשיו נקרתה הזדמנות להתרחב"

בדיקות קורונה בסניפי רשת Be של שופרסל / צילום: יובל נסים
בדיקות קורונה בסניפי רשת Be של שופרסל / צילום: יובל נסים

שבועיים אחרי שרשת שופרסל השיקה שירות של בדיקות קורונה לנוסעים לחו"ל, היא מדווחת על היקף של 11 אלף בדיקות שבוצעו עד כה, עם קצב ממוצע של 1,500 בדיקות ליום. 63% מהבדיקות שבוצעו היו באזור המרכז והשרון, 28% מהבדיקות היו בעיר תל אביב. עוד מדווחת הרשת כי ב-99.94% מהבדיקות מתקבלת תוצאה שלילית.

בימים אלה תנועת הנוסעים לחו"ל עומדת על כ-30 אלף ביום (מחציתם יוצאים מהארץ) - מספר שצפוי לגדול לקראת חודשי הקיץ, וזאת חרף בקשת ראש הממשלה נפתלי בנט למעט בטיסות לחו"ל. עם הצמיחה בהיקף הנוסעים, כך גדל הביקוש לבדיקות לפני הנסיעה לחו"ל.

נזכיר כי כל מדינה קובעת את תנאי הכניסה של תיירים אליה ובכללם האם נדרשת בדיקת קורונה או לא. כך למשל ישראלים מחוסנים שנוסעים למדינות בהן ארה"ב, ספרד, גרמניה, יוון ואחרות - לא נדרשים להציג בדיקות קורונה עם הכניסה למדינות אלה.

רשת Be, שפרוסה עם 89 סניפים, מציעה את שירות הבדיקות ב-11 מסניפיה ברחבי הארץ, ובהמשך השבוע ייפתח שירות גם בעכו. מנכ"ל הרשת אורי וטרמן סיפר לגלובס כי מאז שהוקמה Be בפורמט הנוכחי שלה לפני כשנתיים וחצי, עלתה כוונה להציע שירותים רפואיים נוספים, "אבל הרגולציה לא אפשרה לקדם את זה. עכשיו נקרתה הזדמנות להתרחב ולהציע שירות שהוא מחוץ למהלך העסקים הרגיל שלנו. הבדיקות הן תשתית ראשונה שנכנסנו אליה, ואנו בוחנים אפשרות להתרחב לתחומים נוספים דוגמת בדיקות סרולוגיות".

ויש גם אינטרס מסחרי: הבדיקות נעשות בכניסה לחנות, ויש להניח כי רבים מהמגיעים גם נכנסים להשלמה של קניות.

עבור הבדיקה גובה שופרסל 139 שקל, שאפשר להוזיל בכמה דרכים: מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל (מדובר בכ-600 אלף) משלמים 99 שקל. יותר מ-30% מהנבדקים הם מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל. לקוחות גודיז של בנק לאומי יהיו זכאים בימים הקרובים לבצע בדיקה במחיר של 119 שקל תמורת עשרה "גודיז". חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על משלמים 119 שקל בתמורה ל-80 נקודות. הם מהווים כ-5% מכלל הנבדקים. בימים הקרובים יושק שיתוף-פעולה עם חברת הביטוח פספורט קארד, שתציע למבוטחיה לקבל את כרטיס הביטוח בסניפי Be ולבצע בדיקות לפני טיסה במחיר מוזל.

את הבדיקה מבצעת חברת טארגט בשיתוף מעבדות בית החולים שיבא. תשובה מתקבלת עד 24 שעות ממועד הבדיקה, ואין צורך לתאם תור מראש.

בתוך כך, גם מד"א הכריזה על כניסתה לתחום הבדיקות ליוצאים לחו"ל ביחד עם איכילוב WELL - בדיקות מוצעות ב-17 תחנות מד"א בפזורות בארץ במחיר של 135 שקל לבדיקה. הנחות ניתנות למבוטחים של חברות ביטוח (מבוטחי הראל למשל ישלמו 119 שקל) או דרך סוכנויות נסיעות ומועדוני צרכנות.

המחיר הזול ביותר לבדיקת קורונה לפני נסיעה לחו"ל מוצע כיום בנתב"ג בבדיקה שמציעה חברת אומגה בעלות של 45 שקל (ו-135 שקל לבדיקה שתוצאותיה מתקבלות עד 4 שעות). בסניפי ביקורופא עלות הבדיקה היא 99 שקל. בדיקות ניתן לבצע גם בבתי חולים בעלות שנעה בין 200 ל-400 שקל לבדיקה רגילה.

יש להניח כי בקרוב גם קופות-החולים יציעו בדיקות בתשלום, אחרי שנאסר עליהן לבצע בדיקות בחינם ליוצאים לחו"ל. הקופות הגישו בקשה לאפשר להן לגבות 149 שקל לבדיקה, אולם נדרשו על-ידי ועדת הכספים להוריד את המחיר לכיוון של 99 שקל, ועד כה לא התקבלה החלטה בנושא.