עו"ד יוסי לוי נגד שותף במשרדו שעבר לארדינסט: "גזל לקוחות"

בתביעה שהגיש, מבקש עו"ד לוי העומד בראש משרד עורכי דין מהמובילים בתחום התשתיות, לא לשלם לעו"ד אורי מנדל פיצויי פיטורים • עו"ד מנדל: תביעה חסרת שחר

עו"ד יוסי לוי, העומד בראש משרד עורכי הדין המובילים בתחום התשתיות, הסתכסך עם עו"ד אורי מנדל, שהיה שותף ומנהל המחלקה למימון פרויקטים במשרד. בפברואר השנה הודיע מנדל למעסיקו מזה 13 שנה כי הוא עובר לעמוד בראש מחלקת מימון פרויקטים במשרד עורכי הדין ארדינסט-בן נתן-טולידאנו יחד עם שני עורכי דין שכירים ממשרדו של לוי, שהיו כפופים לו.

בתביעה שהגיש לאחרונה עו"ד לוי לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות משרד עורכי הדין מיתר, עולה כי בין מנדל ושני עורכי דין נוספים לבין לוי התנהל הליך בוררות עוד משנת 2020 בעקבות מחלוקות כספיות.

עו"ד לוי טוען כי עו"ד מנדל, שהיה בן-טיפוחיו ואיש אמונו, התפטר מעבודתו במשרד "מהרגע להרגע" ללא הודעה מוקדמת, בפברואר השנה. זאת, לדבריו, לאחר שגזל לקוחות מהמשרד ושידל עורכי דין שכירים לעזוב יחד עמו למשרד עורכי הדין ארדינסט ארדינסט-בן נתן-טולידאנו.

עו"ד לוי טוען עוד בתביעתו כי מנדל עזב את משרדו עם מרבית הלקוחות בתחום מימון פרויקטים, שרובם המוחלט הגיעו בשל פועלו של לוי. "מנדל גזל לקוחות שהם מהחברות הגדולות במשק הישראלי, שהיו אמורות להמשיך ולהיות לקוחות המשרד במשך שנים ארוכות, ובדרך זו להניב לו הכנסות משמעותיות", נכתב בתביעתו של עו"ד לוי.

עוד טוען לוי כי מנדל ניהל משא-ומתן עם משרד מתחרה למעבר יחד עם שני עורכי דין נוספים מהמשרד, וכי פגע בסיכויי המשרד לזכות במכרז למתן שירותים המשפטיים לשנים ארוכות ובהיקף כספי של מיליוני דולרים.

עוד נטען בתביעתו של לוי כי מנדל גרם באופן עזיבתו לנזקים מידיים וארוכי-טווח למשרד של עו"ד לוי.

לדברי לוי, התנהלותו של מנדל מצדיקה שלילה מוחלטת ומלאה של פיצויי הפיטורים שהופרשו עבורו בסכום של 430 אלף שקל. לוי מבקש מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב להורות לכלל פנסיה וגמל להשיב למשרדו את הכספים שהופרשו לטובתו של עו"ד מנדל.

עו"ד מנדל מסר בתגובה: "מה שיש לי לומר, אומר במסגרת הדיון המשפטי. אציין רק כי התביעה שהוגשה נגדי חסרת שחר, ומנגד מתבררת בהליך בוררות התביעה שאני ושותפים נוספים הגשנו נגד לוי קודם להגשת תביעתו".

משרד עורכי הדין יוסי לוי, מהמשרדים הבולטים בתחום התשתיות, נוסד לפני כ-30 שנה. הוא מונה 45 עורכי דין, בהם 15 שותפים.

עו"ד מנדל הועסק במשרד יוסי לוי משנת 2008 כעורך דין צעיר. בשנת 2015 הפך לשותף, והחל מ-2017 מונה לעמוד בראש מחלקת מימון פרויקטים במשרד. לפי התביעה, לוי נדרש במהלך הדרך למאמץ מיוחד לגייס לקוחות בתחום מימון פרויקטים וליווה את מנדל מקצועית בתחום, כדי לגייס לקוחות למחלקה שבראשה עמד מנדל.