"שוק הטרמינל": מתחם אוכל רחוב יוקם בשדה התעופה הישן באילת

"שוק הטרמינל" ישתרע על שטח של כ-2 דונם וימוקם מזרחית למסלול ההמראה לשעבר בפארק הטרמינל שבשטח שדה התעופה הישן באילת שנסגר במרץ 2019 • הקונספט שאליו מכוונת העירייה הוא הגשת מנות רחוב לאכילה בעמידה ובהליכה, במחיר של עד 45 שקל למנה

שוק הטרמינל באילת - הדמיה / צילום: דרמן ורבקל אדריכלות
שוק הטרמינל באילת - הדמיה / צילום: דרמן ורבקל אדריכלות

משדה תעופה לשוק אוכל: מתחם חדש מתוכנן לקום בעיר אילת, בשטח של שדה התעופה שפונה ממרכז העיר לפני כשנתיים. "שוק הטרמינל" ישתרע על שטח של כ-2 דונם, כחלק מפארק הטרמינל שנבנה בחלק הדרומי שבשטח שדה התעופה הישן שנסגר בחודש מרץ 2019. הפארק יציע אוכל רחוב לצד פתרונות הסעדה לכל המשפחה, דוכנים וחנויות קונספט מתחום הקולינריה עם ייצוג לתוצרת מקומית.

במטרה למשוך יזמים מהתחום פרסמה עיריית אילת, באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א), מכרז לתכנון הקמה והפעלת שוק האוכל שייקרא כאמור "שוק הטרמינל". שוק האוכל מתוכנן לקבל שטח של 2 דונם, והוא ימוקם מזרחית למסלול ההמראה לשעבר בפארק הטרמינל.

השוק יהיה בנוי כמתחם של מכולות, בשילוב של מכולות חדשות ומשומשות בשתי קומות פתוחות ובהן מסעדות, דלפקי אוכל ומקומות ישיבה. הקונספט שאליו מכוונת העירייה הוא הגשת מנות רחוב המיועדות לאכילה בעמידה ובהליכה, במחיר של עד 45 שקל למנה.

במתחם יתקיימו בנוסף גם פעילויות תרבות ופנאי. שעות הפעילות שהוגדרו במכרז הן בימים ראשון-רביעי מהשעה 10:00 עד השעה 23:00, ובימים חמישי, שישי ושבת עד חצות.

המתמודדים במכרז יצטרכו להראות שהם בעלי ניסיון קולינרי כבעלים של מיזם בתחום בהיקף כספי של 3 מיליון שקל לפחות לשנה. יהיה עליהם להוכיח איתנות פיננסית דרך נכסים נזילים או יכולת לקבל אשראי בהיקף שיכסה את עלות ההקמה של מתחם שוק האוכל בהיקף של 7.2 מיליון שקל, ולהוכיח ניסיון בתחום שיווק ותוכן או תכנון וליווי אירועים לצורכי מיתוג ושיווק. תכנון המתחם יבוצע על-ידי הזוכים במכרז ועל חשבונם.

מועד סיום הקמת המתחם נקבע לטווח של עוד כשנה וחצי, ותקופת ההתקשרות הכוללת תהיה לכל היותר 10 שנים, עם אופציה להארכה מצד עיריית אילת בשתי תקופות בנות 5 שנים כל אחת.

השוק יוקם כאמור בפארק הטרמינל, הממוקם בחלקו הדרומי של שטח שדה התעופה הישן המשתרע על שטח כולל של כ-800 דונם. חלקו הצפוני של הפארק מיועד למוקדי תעסוקה, וחלקו המרכזי מיועד לבניית מגורים באמצעות בניית כ-1,000 יחידות דיור למגורים, ולנופש עם כ-800 חדרי מלון.

השטח יכלול גם שטחים למבני ציבור: חלקו הדרומי של השטח מיועד בשלב א' כשימוש זמני למתחם אטרקציות ובילוי בשטח כולל של כ-150 דונם, ובשלב ב' יפותח כחלק מלב העיר הכולל מגורים, תעסוקה ושטחי ציבור נוספים. המשרד האמון על תכנון המתחם הוא דרמן ורבקל אדריכלות.

אלי לנקרי, ממלא-מקום ראש עיריית אילת, מסר כי "השוק צפוי לספק מקור תעסוקה לעשרות רבות של עובדים מאילת וסביבתה ולתת מענה קולינרי למיליוני התיירים שפוקדים את העיר מדי שנה. התחום הקולינרי הוא חלק בלתי נפרד מחוויית החופשה בעיר תיירות כאילת, ואין לי ספק שהוא ימשוך לאילת תיירים רבים נוספים שנהנים מחוויות תרבות, ספורט, צלילה, בילויים, קניות ועוד.

"'שוק הטרמינל' הוא עוד נדבך משמעותי בפרויקט פארק הטרמינל שעתיד לשנות דרמטית את תרבות הפנאי והבילוי בעיר, לחזק את הכלכלה המקומית, את החוסן הקהילתי ואת רווחת התושבים".