ליברמן: "שיפור הרגולציה יביא לתוספת של 75 מיליארד שקל בעשור הקרוב"

שר האוצר תולה תקווה במהפכה בתחום הרגולציה: "אם בשנת 85 סבלנו מאינפלציה במחירים וכך נולד חוק יסודות התקציב, בשנת 2021 אנו סובלים מאינפלציה ברגולציה ולכן חייבים לחוקק חוק יסודות הרגולציה"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: ניב קנטור
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: ניב קנטור

"שיפור הרגולציה יביא לתוספת של 75 מיליארד שקל בעשור הקרוב, כתוצאה מחיזוק הצמיחה של יותר מחצי אחוז בשנה. זה ישפר את מצבנו בתחום הצמיחה והתחרות", כך אמר שר האוצר אביגדור ליברמן בהמשך לפרסום דוח ההמלצות של הצוות הבין משרדי לרגולציה חכמה.

"זה לא סוד שרגולציה עודפת הפכה עם השנים לחסם מרכזי להתפתחות המשק להגברת הצמיחה להגברת התחרות ולשיפור הפריון. אם בשנת 85 סבלנו מאינפלציה במחירים וכך נולד חוק יסודות התקציב, בשנת 2021 אנו סובלים מאינפלציה ברגולציה ולכן חייבים לחוקק חוק יסודות הרגולציה.

"במקום להלחם עם כל רגולטור - חייבים לשנות כללי משחק. כיום יש 209 רגולטורים שונים, לפעמים באותו משרד יושבים כמה רגולטורים. במשרד הבריאות יש את מינהל התרופות שמטפל בכל התמרוקים, ויש את מינהל המזון, גם מזון רגיל וגם רגיש, וכל נושא רישוי העסקים בתחום המזון. רוב הרגולציה לא שקופה, לא מפורסמת לציבור ולא ידוע כמה החלטות בתום זה קיימות. עם כניסתי לתפקיד אני רוצה לאמץ את התקנים בעולם.

ליברמן הוסיף ואמר כי "ממשלות ישראל לדורותיהן הצטיינו בכתיבת דוחות אך לא ביישום הדוחות שהם כתבו. ההצלחה הפעם תלויה בשיתוף פעולה בין ראש הממשלה, שר המשפטים ושר האוצר. במקרה שלנו השיתוף פעולה קיים ברמה גבוהה ולכן אין לי ספק שנחולל מהפכה אמיתית ונצעיד את המשק למקום טוב יותר".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "המחירים בישראל גבוהים מאוד. משחת שיניים עולה פי 3 בישראל לעומת המדינות האחרות. הגורם העיקרי גם לסרבול העסקים וגם ליוקר המחייה זו הממשלה עצמה. אשתי הקימה בוטיק גלידה קטן בכפר סבא לפני כמה שנים, והיא עברה סיוט שרבבות בעלי עסקים עוברים, כאשר אתה מתרוצץ בין הרישוי העירוני, הכבאים וכו', וכשהממשלה מסבכת את העניינים יש פחות תחרות והמחירים עולים.

"לאינספור עסקים פיקוד העורף אומר - הדלת צריכה להיפתח לכיוון א' ושירותי הכבאות אומרת שהדלת צריכה להיפתח לכיוון אחר. ככה אינספור דברים. זה לא יכול להיות. הרגולטור ומדינת ישראל לא חייבים לרדת לפרטים של מה צבע הקרמיקה במטבח. זה הופך את חייהם של בעלי העסקים לסיוט.

"אנו מודיעים על צעד ראשון למען העסקים בישראל - המטרה שלנו היא לצמצם את הבירוקרטיה לאזרחים ולעסקים בישראל. התוכנית מתייחסת לכל אחד מהגורמים שזקוקים לשינוי. כל שר מגיע עם מלא כוונות טובות אבל אין לו מודעות על האימפקט על העסקים ואז נוצרות שכבות הרגולציה. דרוש תיאום בין הרגולטורים, אל תקבעו לנו לאיזה כיוון הדלת צריכה להסתובב. דבר האחרון, שכל הממשלה תהיה מודעת למערכת".