שוחד, מרמה והפרת אמונים: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן

כתב אישום בגין שוחד הוגש נגד ח"כ ביטן בשבע פרשות שונות, על עבירות אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשל"צ ובמהלך כהונתו כח"כ וכיו"ר הקואליציה • חיים רביבו נאשם במתן שוחד באחת מהפרשות • התיק נגד דניה סיבוס והמנכ"ל רונן גינזבורג נסגר

ח"כ דוד ביטן / צילום: רפי קוץ
ח"כ דוד ביטן / צילום: רפי קוץ

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ג') ליו"ר הכנסת מיקי לוי כי החליט להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטון בשבע פרשות שונות בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, לאחר שעיקר טענותיו נדחו בשימוע.

ביטן נאשם בעבירות לקיחת שוחד בסכום כולל של 715,000 שקל ובעבירות הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

הודעה על החלטת מנדלבליט והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של ביטן. עותק מכתב האישום הוגש גם ליו"ר הכנסת, על-מנת שיתאפשר לביטן להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

בנוסף, הוחלט גם על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, שכיהן בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים. עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו.

טובות הנאה בסכום כולל של מאות אלפי שקלים

על-פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 קיבל דוד ביטן מיזמים ומבעלי אינטרסים טובות הנאה בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה, נטען, הוא פעל לקידום האינטרסים של אותם גורמים במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה.

במסגרת אחת מהפרשות, בשלהי שנת 2017 ארנון גלעדי לקח לכאורה טובות הנאה כספיות בסך של 30,000 שקל משלושה יזמי נדל"ן שונים, שסייע להם בקידום הליכים תכנוניים בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון. גלעדי, נטען, אסף את הכספים באמצעות רענן יוסף, שהפקיד אותם בחשבון בנק ששימש למימון פעילויות לקידום מועמדותו של גלעדי וטיפוח תדמיתו הציבורית, ואשר זהותו של גלעדי כנהנה בו הוסתרה.

חיים רביבו, איש עסקים, אחד משלושת יזמי הנדל"ן, נתן לכאורה שוחד לגלעדי באמצעות העברת סכום בסך 10,000 שקל תמורת קידום ענייניו בעירייה. במסגרת פרשה זו הוגשו כתבי אישום נגד ארנון גלעדי, רענן יוסף וחיים רביבו.

כמו כן, התיק נגד דניה סיבוס והמנכ"ל רונן גינזבורג נסגר לאחר שטענותיהם התקבלו בשימוע. לפני חצי שנה נסגר תיק נוסף נגד דניה וגינזבורג בפרשת קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי מסרו בשם ח"כ דוד ביטן: "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על-ידי בית המשפט, לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו. ח"כ ביטן סמוך ובטוח כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו, וינקה אותו מכל רבב".

מחברת דניה סיבוס נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת הפרקליטות לסגור באופן סופי את התיק נגדה, נגד מנכ"ל החברה רונן גינזבורג ונגד מנכ"ל חברת נתיבי היובל אייל לנגר".

*** חזקת חפות: דוד ביטן, ארנון גלעדי, רענן יוסף וחיים רביבו לא הורשעו בכל עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.