סרט תמורת מסכה: כך שומרים על הגבלות הקורונה בדיזנגוף סנטר

בהנהלת דיזנגוף סנטר מצאו פתרון יצירתי כדי לגרום ללקוחות ולצוותי החנויות לעטות מסכות: לחלק במתנה כרטיסי קולנוע לסרטים בקולנוע לב • וגם: תוכנית המכשירה לוחמים ולוחמות משוחררים לתעשיית הסייבר הישראלית • אירועים ומינויים

עובדי נינטנדו עם כרטיסי קולנוע בדיזנגוף סנטר / צילום: שרון דבורקין
עובדי נינטנדו עם כרטיסי קולנוע בדיזנגוף סנטר / צילום: שרון דבורקין

הישראלים לא ממהרים לציית להוראה המחודשת ללכת עם מסכות במרחבים סגורים, אך בדיזנגוף סנטר מצאו דרך יצירתית לשפר את המצב - לפחות אצלם. בהנהלת הסנטר החליטו שחנות שבה גם הצוות וגם הלקוחות יעטו מסכות כיאות, יקבלו במתנה כרטיסי קולנוע לסרטים לבחירתם בקולנוע לב.

"לאחר חשיבה ובחינה בשטח, הבנו שיהיה אפקטיבי יותר לתמרץ את העובדים להקפיד על שמירת הכללים החדשים במקום לתת קנסות, כך שכולנו מרוויחים", הסביר אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר.

הקרביים לסייבר

לא צריך להיות בוגר 8200 כדי להשתלב בענף ההייטק, אפשר גם להיות לוחם קרבי - זה הרציונל שעומד מאחורי תוכנית Cyber4s, המכשירה לוחמות ולוחמים משוחררים לתפקידי ג'וניור בתעשיית הסייבר הישראלית.

מחסור של כ-13 אלף עובדים בהייטק (לפי דוח ההון האנושי של Start-Up Nation Central ורשות החדשנות מאפריל האחרון), וקושי ספציפי למצוא מועמדים מתאימים למשרות ג'וניור, הובילו לפתיחת התוכנית, שמפעילה חברת Scale-Up Velocity, יחד עם מערך הסייבר הלאומי ותוכנית 'מקצוע לחיים' של צה"ל. לרגל סיום המחזור השני, ביקרו לאחרונה 40 משתתפיה בשלוש חברות הסייבר מבאר שבע Ribbon ,Dalet ו-Cyberark, ובמרכז הארצי לניהול אירועי סייבר.

לדברי מתי צויג, מנכ"לית Scale-Up Velocity, "התוכנית פרצה דרך לשילוב לוחמים משוחררים חסרי רקע בתפקידי פיתוח בליבת תעשיית ההייטק. מרבית הבוגרים שלנו מהמחזור הראשון השתלבו תוך זמן קצר בצוותי פיתוח, וחברות רבות פותחות את שעריהן לקליטת הבוגרים הטריים של המחזור השני".

Scale-Up Velocity, שהיא זרוע של Start-Up Nation Central, עובדת לא רק עם צה"ל. היא בונה ומפעילה תוכניות הכשרה לאוכלוסיות שנמצאות בתת ייצוג בהייטק, כמו נשים, החברה החרדית והחברה הערבית, במטרה לצמצם את המחסור בכוח האדם המיומן של תעשיית ההייטק.

התוכנית של ממן: יותר שכר, פחות עובדים

שכר של 14 אלף שקל ברוטו לעובדים - זו השאיפה של מנכ"ל קבוצת ממן, בועז צפריר, כפי שהציג אותה לשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, שהגיעה לסיור במסוף המטענים בנתב"ג.

מימין:  בועז צפריר מנכ"ל ממן, דני טל מנהל אגף בכיר במשרד הכלכלה, נחמה רונן יו"ר ממן והשרה אורנה ברביבאי / צילום: שי גרינברג
 מימין: בועז צפריר מנכ"ל ממן, דני טל מנהל אגף בכיר במשרד הכלכלה, נחמה רונן יו"ר ממן והשרה אורנה ברביבאי / צילום: שי גרינברג

התוכנית של צפריר כוללת הכשרת עובדים בתחום הלוגיסטיקה בחברה, במקביל לצמצום מספר העובדים בקבוצה. "אנחנו מקימים פה מסלול למקצועות העתיד בלוגיסטיקה", הסביר. "העובדים ילמדו את מקצועות התחזוקה, התכנון והתכנות, והערך שלהם לחברה יעלה.

"כיום אנחנו מעסיקים בקבוצה כ-3,000 עובדים בשכר של 8,000 עד 10,000 שקל ברוטו, וקשה להתקיים ממשכורת כזאת. אני מאמין שבעתיד נעסיק פחות עובדים, אבל השכר שלהם יהיה יותר גבוה, ויאפשר להם להתקיים בכבוד".

צפריר גם הציג לשרה את הממיינת האוטומטית שמפעילה ממן בנתב"ג למיון מהיר של משלוחי אי-קומרס שמגיעים לישראל בכמות הולכת וגדלה. לדבריו, הממיינת מאפשרת לשנע את החבילות לנקודת החלוקה הסופית תוך 48 שעות מנחיתת המטוס בשדה התעופה בן גוריון.

שואבים השראה מישראל

לאחרונה הגיעו לישראל 30 תלמידי תיכון אמריקאים, במסגרת תוכנית חדשה של הסמינר התיכוני האמריקאי אלכסנדר מוס. התוכנית נועדה להביא לארץ נערים ונערות, ולחבר אותם לזהות הישראלית דרך חזון "אומת הסטארט-אפ".

במסגרת התוכנית סיירו התלמידים במובילאיי, סודה סטרים, אינטל וחברת האוטו-טק גרדנוקס, שבה קיבלו סקירה מפי ג'ילאן גולדברג, סמנכ"לית השיווק של החברה. גולדברג, שבעבר הייתה מורה מחנכת בארה"ב, סיפרה להם כי החליטה לעלות לישראל בעקבות תפקידה בחברה. "ההזדמנויות שההייטק הישראלי מאפשר הן מדהימות, ורציתי לתת מידע מניסיוני לנערים אמריקאים אחרים שעומדים באותה צומת דרכים", הסבירה.

בשנה הבאה צפויים להגיע במסגרת התוכנית כ-90 תלמידים, והמטרה היא להפוך אותה לפעילות שנתית קבועה.

התלמידים שהגיעו ללמוד על הסטארט-אפ ניישן / צילום: GuardKnox
 התלמידים שהגיעו ללמוד על הסטארט-אפ ניישן / צילום: GuardKnox

מצנח הזהב

קבוצת כלמוביל עורכת סבב משמעותי של מינויים: ארז סבג יכהן כסמנכ"ל הרכב הפרטי, גילי פריאנטה יכהן כסמנכ"ל רכבי היוקרה, יובל גור ישמש כסמנכ"ל שיווק וחוויית לקוח, ויניב שושן ישמש כסמנכ"ל שירות חלפים ותפעול.

אלי סאיג מונה למנהל הטכנולוגיות הראשי של MedOne, המתמחה בהקמה וניהול של מתחמי דאטה סנטר ושירותי ענן ציבורי מקומי.

אלכסנדר וורשסבקי, לשעבר הממונה על ענייני הגז והנפט במשרד האנרגיה, מונה ליועץ של שותפות חיפושי הגז והנפט הציבורית "הזדמנות ישראלית".

ד"ר ערן הלפרן מונה למנהל הרפואי של חטיבת הבריאות בקבוצת נובולוג.

ערן לירון יצטרף לסטארט-אפ הטכנולוגי נקסט אינשורנס כסמנכ"ל אסטרטגיה, אחרי 15 שנים בחברת התוכנה והמחשוב נייס.

מנכ"לית מדטרוניק לשעבר, יהודית גל, מצטרפת לדירקטוריון של חברת ההלת'-טק IDENTI Medical, שמונפקת בבורסה הישראלית.

רון ריינפלד מונה לסמנכ"ל הכספים של חברת הסייבר Morphisec.

רו"ח דב קרומר, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של מפעל הפיס, נבחר בפעם החמישית ברציפות למבקר הפנים של ארגון הלוטו האירופי.

חדשות טובות

קבוצת לוריאל תרמה כ-1.5 מיליון שקל לתשע עמותות ישראליות התומכות בגיוון תעסוקתי ובנשים המנסות להשתלב במעגל התעסוקה, נשים בסיכון, נשים עם מוגבלויות, פליטות ושורדות זנות.