בנט: "יגיע משלוח מפייזר ב-1 באוגוסט. יש חיסונים לכולם"

בינתיים, על רקע העלייה במספר החולים הקשים, במשרד הבריאות ידרשו בדיקות בטרם כניסה למחנות ולקייטנות • עוד נודע כי מדיניות החיסון השלישי תינתן תחילה למדוכאי חיסון בלבד עפ"י הנחיות גורמי המקצוע • לראשונה מאז הקמת הממשלה יעלו לאישור בוועדת החקיקה סדרה של הצעות חוק פרטיות

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר

על רקע המחסור בחיסונים הודיע הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה כי יוקדם משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט. "אנחנו פועלים מזה מספר שבועות גם בתחום החיסונים. הבוקר אני שמח לבשר שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט. יחד עם הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל. אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי וגם מנה שנייה שתגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט".

בינתיים, על רקע העלייה במספר החולים הקשים, משרד הבריאות יעביר הבוקר דיווח לשרים בישיבת הממשלה על הנחיות לחיסון למדוכאי חיסון. במשרד הבריאות ידרשו בדיקות בטרם כניסה למחנות ולקייטנות ותינתן בהמשך היום הנחיה בנוגע לתכיפות הבדיקות שתאפשר מצד אחד בקרה שהמחנות לא יהפכו למדגרות קורונה מחד, והעלויות שיושתו על ההורים יהיו סבירות.

עוד נודע כי מדיניות החיסון השלישי תינתן תחילה למדוכאי חיסון בלבד על פי הנחיות גורמי המקצוע. שכן, על פי ההנחיות שהתקבלו הם קהל היעד שנבדק ואושר לחיסון נוסף, וכעת מתקיימות בדיקות לאישור לחיסון שלישי לקהלי יעד נוספים. גורם הבקיא בפרטים מסר לגלובס בנוגע למדיניות החיסון הנוסף כי "אנחנו רוצים להיות ראשונים, אבל לא שפני ניסיון של העולם".

בתוך כך, נרשם עיכוב בהעברת הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב ממשרד הכלכלה של אורנה ברביבאי למשרד הרווחה של מאיר כהן. על פי ההסכמים הקואליציוניים אמורה הרשות לעבור לידיו של כהן מיש עתיד, וכן נקבע כי בישיבת הממשלה היום ההעברה תתבצע, אולם ברגע האחרון הנושא ירד מסדר היום.

בהמשך, ועדת שרים לחקיקה תדון ותאשר לראשונה מאז הקמת הממשלה סדרה של הצעות חוק פרטיות. בין היתר יעלו רפורמת הקנאביס של שרן השכל, חוק יסוד ההגירה של מאי גולן, חוק הקפאת קצבאות שמשולמות לפעיל טרור ומשפחתו של ח"כ מיקי זוהר, חוק סיוע לנפגעי אסון מירון של ח"כ יעקב אשר ועוד.

בהמשך היום תתקיים בלשכתו של יו"ר הכנסת מיקי לוי פגישת קואליציה-אופוזיציה בניסיון נוסף להקים את ועדות הכנסת הקבועות בהסכמה. לשם כך, נדחתה ישיבת הוועדה המסדרת משעה 12 לשעה שש בערב, לאחר שכבר הבוקר ביקשו בקואליציה להקים את ועדות הכנסת גם ללא הסכמות עם האופוזיציה.