היזם מיקי נעימי יבנה קניון חדש בבית שמש ב-500 מיליון שקל

הקניון ייבנה במע"ר הדרומי של העיר, בין שתי השכונות הדתיות לאומיות והחרדיות רמת בית שמש א' ו-ג' • מיקי נעימי הוא הבעלים של קניון נעימי במרכז בית שמש, הכולל שטחי מסחר ומשרדים, המשמשים גם את בית עיריית בית שמש

הדמיה של הקניון החדש / הדמיה: ויופורט
הדמיה של הקניון החדש / הדמיה: ויופורט

חברת מגדלי נעימי זכתה במכרז של רשות מנהל מקרקעי ישראל לשטח בגודל 17 דונם להקמת קניון ובניין משרדים בבית שמש, בעלות של 1.6 מיליון שקל, כולל 144 מיליון שקל הוצאות פיתוח. המתחם ממוקם במע"ר הדרומי, בין שתי השכונות הדתיות לאומיות והחרדיות רמת בית שמש א' ו-ג'. נעימי מעריך את עלות הבנייה של הפרויקט ב-500 מיליון שקל.

מיקי נעימי הוא הבעלים של קניון נעימי במרכז העיר בית שמש, הכולל שטחי מסחר ומשרדים, המשמשים גם את בית עיריית בית שמש. בימים אלה הוא מקים את פארק התעסוקה סנטרל, על שטח בגודל 50 דונם, הממוקם בחלק הדרום-מזרחי של צומת מסובים.

בשיחה איתו מספר נעימי לגלובס שהמכרז פורסם בעבר אך לא זכה לביקוש. לדבריו, "אני דווקא רואה בזה הזדמנות. החלטנו להיות שותפים לפיתוח העיר. שכרנו את שרותיו של משרד האדריכלים יסקי מור סיון, שמתכננים עבורנו גם את הפרויקט בצומת מסובים. נבנה שם 50 אלף מ"ר עיקרי ועוד 60 אלף מ"ר חניונים תת קרקעיים". התכנון המפורט של הפרויקט עוד לא התחיל אך נעימי מקווה לעלות על הקרקע בעוד שנה.

אבידע ינאי, מנהל הפיתוח הכלכלי בעיריית בית שמש, מסביר שבתקופה האחרונה יש ביקוש הולך וגדל לשטחי תעסוקה בבית שמש. לדבריו, "המכרז פורסם ארבע פעמים בעבר, החל מ-2017, אך לא ניגשו אליו. בהתחלה חשבנו שזה בגלל הוצאות הפיתוח, אך עכשיו אנחנו מבינים שיש עלייה בביקושים לשטחי תעסוקה בעיר והמגרש לא חריג במחיר שלו". ינאי מספר שלמכרז האחרון לשטחי תעשייה בבית שמש ניגשו 32 מציעים, ושבתחילת חודש אוגוסט יסתיים מכרז נוסף לפרויקט תעסוקה בכניסה הדרומית של בית שמש.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מסרה כי "בית שמש ממשיכה להתפתח. יותר ויותר חברות גדולות מבינות את הפוטנציאל העצום שהעיר מציעה והתוצאות בהתאם. אני מברכת את הזוכים במכרז ומזמינה יזמים נוספים להצטרף לתעשייה המזנקת במהירות בבית שמש".