גמר היורו: רשת מנצחת את טבלת הרייטינג, ערב שני ברציפות

משחק הגמר של היורו ששודר ברשת 13 רשם אמש רייטינג מרשים של 25.5%, לעומת 11% לקשת 12 בה שודר הסרט "כמו שאת" • בשבת בערב הוביל את טבלת הרייטינג משדר הפתיחה של "האח הגדול", שהתחרה ב"הכוכב הבא" כאשר גם מהדורות החדשות במוצ"ש ובשישי רשמו נתונים גבוהים • למרות התוצאות הטובות לרשת, יש לקחת בחשבון שמדובר כרגע באירועים נקודתיים

יורו 2020 / צילום: Shutterstock, M.Moira
יורו 2020 / צילום: Shutterstock, M.Moira

אחרי הצלחה מוגבלת במשחקים הראשונים, רשם אמש (א') משחק הגמר של היורו, ששודר ברשת 13, רייטינג מרשים של 25.5% ו-747 אלף צופים. בקשת 12 בחרו לשבץ ממול תוכנית נשית מובהקת - הסרט "כמו שאת" של פאולה רוזנברג, שעסק בדימוי העצמי של נשים מלאות ואמור היה לתת מענה לקהל שלא נוהג לצפות בשידורי כדורגל. התוכנית הניבה רייטינג של 11%.

זה הערב השני ברציפות שרשת 13 רושמת נתוני רייטינג גבוהים משל המתחרה בקשת, זאת לאחר שערב לפני כן, במוצ"ש, השקת "האח הגדול" הניבה רייטינג של 22.7%, אל מול "הכוכב הבא" של קשת שהניבה 14.5%.

עם זאת, אין מה למהר ולשמוח לאידה של קשת, שמובילה בדרך-כלל את הצפייה בפריים-טיים: באופן מסורתי "האח הגדול" נהנה מצפייה גבוה יחסית בימים הראשונים, ולאחר תוכניות הכניסה לבית נרשמת צניחה מסוימת בנתונים - והשאלה היא עד כמה תירשם ירידה הפעם.

גם גמר היורו הוא אירוע נקודתי, ולמרות שיש לו השפעה על ההכנסות של רשת בערב כזה, אין לו באמת השפעה על עיצוב דפוסי הצפייה בערוץ. משהו על כך ניתן ללמוד מהנתונים הבאים: גם אתמול הפער בצפייה במהדורות החדשות של שני הערוצים היה גדול לטובת חדשות 12 של קשת: 16.5% לעומת 7.3% של חדשות 13 ברשת. מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי "כאן" רשמה רייטינג של 3.5%. 

חדשות 13 מתאוששות 

באופן כללי, השבוע האחרון התנהג באופן מוזר מבחינת הרייטינג יחסית לשבועות רגילים. מהדורות סוף השבוע של חדשות 13 רשמו רייטינג גבוה ביחס למהדורות הרגילות, זאת למרות שלא נהוג בדרך-כלל להשוות את מהדורת שישי למהדורות אמצע השבוע בגלל היעדרם של צופים דתיים ומסורתיים, ארוחות שבת וכדומה. בכל זאת, מהדורת חדשות  13 בשישי האחרון רשמה נתוני רייטינג שגבוהים מנתוני חלק מימים הרגילים: 7.5% לעומת 7.4% ביום שני, 6.3% ביום רביעי ו- 7.3% ביום חמישי. ביום שבת, כנראה בגלל השקת "האח הגדול", רשמה המהדורה רייטינג אפילו יותר גבוה: 9.8% .

פרט ל"האח הגדול", התוכניות היחידות שמייצגות את רשת בטבלה הם שידורי היורו, שהסתיימו ביום ראשון.

לעומת רשת, קשת כרגיל מיוצגים בדירוג התוכניות הנצפות עם יותר מגוון: גמר "הקינוח המושלם" - ההברקה של קשת איך לתת מענה לקהל נשי בחודש היורו מבלי להיכנס להוצאות מיותרות ועם אופציה למכור את התוכנית לחו"ל - רשם רייטינג של 17%. "הכוכב הבא" מול ההשקה של "האח הגדול" רשם נתון נמוך יחסית לעצמו - 14.5%, אבל מניסיון העונות הקודמות אפשר להניח כי זהו היוצא מהכלל שאינו מעיד על הכלל.

עם סוף עונת היורו והשלכותיו יוצאים כעת לדרך הקרבות האמיתיים, כשרשת תנסה לשפר את הביצועים הלא ממש מבריקים של "האח הגדול" בעונתו הקודמת, וקשת תנסה לשפר את ההישגים של "הכוכב הבא" ו"חתונה ממבט ראשון".