בשל ניגוד עניינים: בנו של מאיר כהן ייאלץ לעזוב את רשות הבדואים

משרד המשפטים, בתיאום עם נציבות שירות המדינה, הורה ליפתח כהן, בנו של שר הרווחה מאיר כהן, לעזוב את תפקידו הבכיר ברשות הבדואים שנמצאת תחת סמכותו של אביו, זאת כדי לפתור את בעיית ניגוד העניינים • כהן הבן יוצב באופן זמני בתפקיד בכיר אחר בשירות הציבורי

שר הרווחה מאיר כהן / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שר הרווחה מאיר כהן / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, האמונה על תחום ניגוד העניינים, מצאה פתרון לבעיית ניגוד העניינים בו מצוי שר הרווחה מאיר כהן, האחראי בין היתר על רשות הבדואים. משרד המשפטים, בתיאום עם נציבות שירות המדינה, הורה ליפתח כהן, בנו של השר כהן, לעזוב את תפקידו הבכיר ברשות הבדואים שנמצאת תחת סמכותו של אביו, זאת כדי לפתור את בעיית ניגוד העניינים החריף בו מצוי השר כהן.

על-פי ההסדר, כל עוד מאיר כהן מכהן בתפקידו, בנו לא ישמש בתפקידו ברשות הבדואים ויוצב באופן זמני בתפקיד בכיר אחר בשירות הציבורי.

יש לציין כי יפתח כהן הסכים להסדר, ובכך חסך לא מעט כאב ראש למשרד המשפטים, לאור העובדה כי האב הוא זה שהכניס את עצמו לניגוד העניינים ולא הבן, ולכן עליו מוטלת החובה למנוע את עצמו מניגוד העניינים.

עד להפסקת עבודתו של יפתח ברשות הבדואים בימים הקרובים, הוסכם כי השר מאיר כהן לא יתערב בענייני רשות הבדואים, וכי הסמכות תועבר לידי מנכ"ל המשרד הרווחה.

לאחרונה חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד את ניגוד העניינים של משפחת כהן. בתגובה לפרסום של ליבסקינד כתב השר מאיר כהן כי "בנוגע לניגוד העניינים, הנושא בבחינה של הגורמים המשפטיים, והשר יפעל אך ורק בהתאם להחלטות גורמים אלה - הכול בשקיפות מלאה".