אפולו פאוור תקים מפעל ייצור בישראל בהשקעה של כ-81 מיליון שקל

המפעל צפוי להביא להגדלת כושר הייצור של החברה פי 20 החל מ-2023 •  המפעל יוכל לייצר יריעות סולאריות בהספק של כ-190 מגוואט

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור / צילום: רמי זרנגר

חברת אפולו פאוור החלה בהקמת מפעל חדש לייצור אוטומטי של היריעה הסולארית הגמישה. המפעל החדש ימוקם באזור התעשייה מבוא כרמל (סמוך למשרדי החברה ביקנעם) וצפוי להיות בעל תפוקת ייצור שנתית מרבית של כ-190 מגוואט.

החברה מעריכה כי סכום ההשקעה בהקמת המפעל, הכולל השקעה במכונות וציוד יעמוד על כ-21 מיליון אירו (כ-81 מיליון שקל, והקמתו תושלם ברבעון השלישי של 2022.

באפולו מציינים מפעל הייצור צפוי לכלול שני חלקים עיקריים, אשר מיועדים להירכש משני יצרנים שונים. חברת הבת סולארפיינט מנהלת מו"מ עם יצרן אירופאי לרכישת החלק הראשון. לצורך הקמת חלקו השני של המפעל, התקשרה חברת הבת עם יצרן אירופאי אחר, המתמחה בבניית קווי ייצור ומכונות לתעשיית הסולאר, היקף ההסכם מוערך בכ- 7.5 מיליון אירו.

בנוסף, שכרה החברה שני מבנים לצורך ייצור ואחסנה, המצויים כיום בהקמה, באזור התעשייה מבוא כרמל. סולארפיינט תשכור שני מבנים בשטח של כ- 4,600 מ"ר לאחסנה וכ- 5,400 מ"ר למפעל יחד עם שטחים נוספים לגלריה ומשרדים, בתמורה לדמי שכירות שנתיים כוללים, לרבות דמי ניהול, של כ- 6.2 מיליון שקל.

אפולו פאוור  נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל לאחר שמניית החברה הכפילה את ערכה פי 30 בשנה האחרונה. 

עודד רוזנברג מנכ"ל אפולו פאוור, ציין כי "זוהי אבן דרך משמעותית עבור החברה , היא מסמנת את התממשות החזון להפצת היריעה בשוק הסולאר בעולם ותאפשר לנו לספק את הביקושים המתגברים שנוצרו בשוק בתקופה האחרונה . בחרנו למקד את תוצרת המפעל התעשייתי הראשון שלנו לתחומי הסולאר הצף ולתחום המבנים , בהם אנו חווים ביקושים גדולים . בנוסף היה לנו חשוב להקים את המפעל דוקא בישראל בדגש על אזור הצפון".