דיווח שגרתי לבורסה חושף את הטירוף של שוק הדיור

חברת הנדל"ן אזורים דיווחה על זינוק של 200% במכירותיה ברבעון השני של השנה • בחצי השנה הראשונה של 2021 מכרה דירות כמו בשנה שלמה - ובמחירים יותר גבוהים

פרויקט מומנט של אזורים, ששווק במכירה דיגיטלית / הדמיה: 3Division
פרויקט מומנט של אזורים, ששווק במכירה דיגיטלית / הדמיה: 3Division

שוק הדיור רותח: חברת אזורים חשפה הבוקר (ג') בדיווח קצר לבורסה שברבעון השני של השנה מספר הדירות שמכרה הוכפל. לא זו אף זו, בששת החודשים מאז שהחלה שנת 2021 החברה מכרה 885 דירות, בהשוואה ל-976 דירות בשנת 2020 כולה. גם בהשוואה לשנת 2019, ערב מגפת הקורונה, מדובר בעלייה משמעותית, שכן באותה שנה מכרה 995 דירות.

גם היקף המכירות בכסף זינק משמעותית - החברה רשמה במחצית השנה הזו הכנסות של 2 מיליארד שקל ממכירת הדירות, בהשוואה ל-1.8 מיליארד שקל במשך 2020 כולה. זאת, בין השאר, בעקבות מכירת דירות בפרויקטים יוקרתיים, בהם Exchange רמת גן.

מדיווח החברה עולה שמחירה הממוצע של דירה עמד ברבעון על כ-2.26 מיליון שקל. החברה מכרה ברבעון זה 434 דירות, פי שניים ממספר הדירות שמכרה ברבעון המקביל אשתקד (210 דירות) אך מעט פחות מאשר ברבעון הראשון (451 דירות). 

השבוע דיווח בנק ישראל כי בחודש יוני לקיחת המשכנתאות שברה את שיא כל הזמנים, כאשר ננטלו הלוואות בהיקף של 11.6 מיליארד שקל. מדובר בשיא חודשי שגבוה ב-22% מהשיא הקודם שנשבר רק חודש קודם לכן, במאי 2021.

הפרויקטים שהשפיעו באופן המהותי ביותר על היקפי המכירות ברבעון הראשון לשנה הם פרויקט Moment בבת-ים (שמכירת הדירות בו נעשתה אונליין), פרויקט היוקרה Exchange רמת גן, פרויקט "הנרקיס" בראשון לציון, פרויקט "סנטרל פארק" בבאר שבע, וכן פרויקטים אחרים.

מנכ"ל אזורים רון אבידן מסר: "הצגנו מכירות שיא ברבעון הראשון וכעת אנו חווים ביקושי שיא עם היקף דירות שמשתווה כמעט להיקף הדירות שמכרה החברה בכל שנת 2020. העלייה בביקושים בתחום הנדל"ן למגורים הולכת וגדלה בצורה משמעותית ואנו מודים לציבור הרוכשים על הבעת האמון בחברה".