שלושה בני אדם נהרגו היום בשלוש תאונות עבודה שונות

בבוקר התחשמל פועל בניין בפתח תקווה, בצהריים נמצא פועל מחוסר הכרה במפעל אזור התעשייה בבית שאן וזמן קצר לאחר מכן נפל פועל בניין למותו בבניין באשדוד • מארגון קו לעובד נמסר כי מתחילת השנה נהרגו 34 בתאונות עבודה בכלל הענפים, ו-20 עובדים בענף הבנייה

התאונה באשדוד / צילום: איחוד הצלה
התאונה באשדוד / צילום: איחוד הצלה

שלושה בני אדם נהרגו היום (ג'), בשלוש תאונות שונות שאירעו ברחבי הארץ. בבוקר התחשמל פועל בניין ברחוב היבנר בפתח תקווה. על פי הודעת מד"א, הוא עסק בעבודות שיפוצים בבניין מגורים בעיר, ועבר החייאה, אולם מאוחר יותר מת מפצעיו. מן המשטרה נמסר כי הוא תושב שכם, בן 24.

בצהריים נמצא פועל מחוסר הכרה בתוך בור מים במפעל באזור התעשייה בבית שאן, חובשי מד"א דיווחו כי האיש כבן 60, וקבעו את מותו.

זמן קצר אחר כך נפל מגובה פועל בניין, תושב השטחים, בבניין שנמצא בפרויקט תמ"א 38 בעיר אשדוד. הוא נפצע באורח אנוש, ולאחר מאמצי החייאה הועבר לבית החולים אסותא בעיר, שם נקבע מותו.

אתמול נהרג פועל כבן 30 בעת התמוטטות תקרה בבית בהריסה בהרצליה.

מארגון קו לעובד נמסר כי מתחילת השנה נהרגו 34 בתאונות עבודה בכלל הענפים, ו-20 עובדים בענף הבנייה.

חזי שורצמן, ראש מינהל הבטיחות ומפקח עבודה ראשי: "מדובר ביום טרגי של תאונות עבודה קטלניות. אנו שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים ושבים וקוראים שוב לכלל הקבלנים והעובדים לגלות עירנות ולהקפיד הקפדה יתרה על כללי הבטיחות. מפקחי מינהל הבטיחות מונעים מדי יום תאונות קשות ועדיין לצערנו אין מספיק תשומת לב בשטח הן מצד העובדים והן של הקבלנים.

"אנו נמשיך ונאכוף באמצעות צווי סגירת אתרים ועיצומים כספיים. אני מצפה שכלל הרגולטורים הרלוונטיים יתנו את חלקם במאבק לבטיחות בבנייה ויסייעו בידינו להביא להרתעה משמעותית. המפתח והאחריות לשינוי תרבות הבטיחות הינו בידי המעסיקים ובעלי התפקידים במשק הישראלי".

ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה: "ההפקרות באתרי הבנייה נמשכת. ריבוי התאונות בימים האחרונים מלמד שמשק אט אט חוזר לשגרת העבודה ועדיין לקבלנים ולמעסיקים לא אכפת מחיי העובדים. זלזול הקבלנים בנושא שמירה על חיי העובדים הוא תולדה של היעדר אכיפה פלילית של התובעת הראשית במשרד העבודה, שאינה פועלת להגיש כתבי אישום בגין עבירות של הפרת פקודת הבטיחות בעבודה.

"עצם העובדה שמנהל הבטיחות בעבודה הגדיל את מספר המפקחים ואלו יוצאים לשטח מדי יום, אין בכך כדי להגביר את ההרתעה שכן הראיות הנאספות על ידי הפקחים אינן מועברות להכנת כתבי אישום כנגד הקבלנים ואלו אינם מזומנים לבתי המשפט לתת את הדין. בהקשר להרתעה יש לציין שיחידת פלס אינה נרתמת למלחמה בתאונות העבודה ואינה עושה די לחקור תאונות עבודה. הגיע הזמן שיחידת פלס תהיה מעורבת בחקירת כל תאונה קטלנית. הפורום למניעת תאונות עבודה, קורא ליו"ר ועדת העבודה בכנסת, ח"כ אפרת רייטן, לכנס דיון דחוף של הועדה לדון בנושא בטיחות העובדים וטיפול מיידי במכת תאונות העבודה".