המחליף של רן עוז יחכה: במגדל החליטו על הקמת ועדת איתור למנכ"ל

ההערכה בשוק היא כי בניגוד לכוונה המקורית של בעל השליטה שלמה אליהו ורון טל לסגור ביניהם את זהות המנכ"ל הבא, השניים החליטו על הקמת ועדת האיתור כדי להימנע מעימות עם ראש רשות ההון, משה ברקת

יפתח רון טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
יפתח רון טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

מגדל צפויה להישאר ללא מחליף למנכ"ל רן עוז שעובר לישראכרט בשבועות הקרובים. דירקטוריון הקבוצה הסמיך את היו"ר החדש, יפתח רון טל, להוביל את בחירת המנכ"ל החדש, והוא הודיע על הקמת ועדת איתור לבחירת המנכ"ל הבא, שתחל את עבודתה עם כניסתו לתפקיד בעוד כשבועיים. ההערכה בשוק היא כי בניגוד לכוונה המקורית של בעל השליטה שלמה אליהו ורון טל לסגור ביניהם את זהות המנכ"ל הבא, השניים החליטו על הקמת ועדת האיתור כדי להימנע מעימות עם ראש רשות ההון, ד"ר משה ברקת.

ברקת לא אהב בלשון המעט את המעורבות של אליהו בניהול השוטף של חברת הביטוח. הדבר הגיע עד לכדי דרישה שלו מבעל השליטה בחברת הביטוח לבחור בין המשך כהונתו כיו"ר חברת האם מגדל אחזקות לבין כהונתו כדירקטור בחברת הביטוח. בסופו של דבר הוא בחר בתפקיד יו"ר הדירקטוריון של חברת האם.

הקבוצה סובלת מזעזועים רבים בשנים האחרונות, ועזיבתו של המנכ"ל רן עוז היא עוד לבנה בחומה. עוז מצטרף לשורה של מנכ"לים ויושבי ראש שעזבו את מגדל בשנים האחרונות מאז רכש שלמה אליהו את השליטה בחברה בשנת 2019. מאז 2014 עזבו את החברה תשעה בכירים. אחת מהסיבות בגללן עזב עוז את חברת הביטוח בתום שנתיים בלבד היא העימותים הרבים שהיו בינו לבין אליהו.