נובה מציבה יעד הכנסות של חצי מיליארד דולר עד 2024

ברמת הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר, החברה צופה רווחיות תפעולית של 26%-29% • המנכ"ל איתן אופנהיים: "אנחנו מגדילים את ההשקעות בטכנולוגיות משבשות שיניעו קדימה את הצמיחה העתידית שלנו

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה / צילום: בני גמזו
איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה / צילום: בני גמזו

חברת הטכנולוגיה נובה ערכה היום כנס משקיעים ובו עדכנה כי היעד שלה הוא להגיע לחצי מיליארד דולר הכנסות אורגניות עד שנת 2024. נובה  היא ספקית של פתרונות מדידה לבקשת תהליכי ייצור מוליכים למחצה. לשם השוואה החברה, הנסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של כ-2.8 מיליארד דולר, רשמה בשנת 2020 הכנסות של 269 מיליון דולר.

במהלך הכנס חשפו המנכ"ל איתן אופנהיים, סמנכ"ל הכספים דרור דוד, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי זהר גיל וה-CTO שי וולפלינג את מה שהם מכנים "נובה 500", תוכנית אסטרטגית חדשה לנובה. בחברה מציינים כי מלבד יעד ההכנסות, המבוסס על מנועי הצמיחה, חלק נוסף בתוכנית הוא החלטת החברה להרחיב את קיבולת הייצור שלה באמצעות בניית חדר נקי חדש במטה החברה ברחובות, שפעילותו תתחיל באמצע 2022. במקביל, נובה מצפה לגדול במצבת כוח האדם שלה ל-800 עובדים, לעומת 713 בסוף 2020, וכן להקים משרדים חדשים בארה"ב, סין ואירלנד.

החברה מציינת כי היא צופה המשך גידול בהכנסות, בשילוב שיעור הולך וגדל של מוצרים בעלי רווחיות גולמית גבוהה יותר - כגון תוכנה וטכנולוגיות חדשות - שיאפשרו לה לשמר שולי רווח גולמי של 57%-59%. נובה מצפה להוצאות מו"פ בשיעור 17%-19% מההכנסות והוצאות מכירה והנהלה של 13%-15%.

ברמת הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר, החברה צופה רווחיות תפעולית של 26%-29% (כלומר, רווח תפעולי בגובה 130-145 מיליון דולר). ההערכה הנוכחית היא ששיעור המס הממוצע (Non-GAAP) יהיה כ-15%, אם כי ייתכנו שינויים. החברה צופה שהמודל יאפשר לה הגעה לרווח נקי רבעוני Non-GAAP של דולר אחד למניה עם הגידול בהכנסות, וזאת לעומת רווח של כ-70 סנט למניה ברבעון הראשון של 2021.

נובה מעדכנת שבמסגרת התוכנית היא תוציא 10 מיליון דולר על השקעות בטכנולוגיות מידע ואתרים חדשים, 12 מיליון דולר על החדר הנקי החדש ומתקן ייצור בישראל, 40-50 מיליון דולר להון חוזר לתמיכה בגידול הצפוי בפעילות וכי 300-350 מיליון דולר ישמשו לה עבור מיזוגים ורכישות. החברה גייסה בשנה שעברה 200 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית 0% ובשנה החולפת ייצרה 80 מיליון דולר מפעילות.

המנכ"ל אופנהיים אמר בכנס: "אנחנו מגדילים את ההשקעות בטכנולוגיות משבשות שיניעו קדימה את הצמיחה העתידית שלנו. אנחנו מתבססים על מערכות חומרה מתקדמות ומדויקות בשילוב מנועי תוכנה מהשורה הראשונה, כדי למדוד אלפי שבבים מתקדמים במהירות וכך מאפשרים ללקוחות שלנו להגדיל את התפוקה שלהם ולקצר את זמן הגעת המוצרים לשוק".