סטיבן מנוצ'ין משקיע בסייבריזן הישראלית לפי שווי של 3 מיליארד דולר

ליברטי סטרטג'יק קפיטל, קרן ההון סיכון החדשה של שר האוצר לשעבר בממשל טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, משקיעה בחברה הישראלית סייבריזן • כחלק מהעובדה שסייבריזן בונה עצמה להנפקה, גויסו לצורך הסיבוב קרנות דוגמת נויברגר ברמן ואירוינג

סטיבן מנוצ'ין / צילום: Shutterstock, Matias Lynch
סטיבן מנוצ'ין / צילום: Shutterstock, Matias Lynch

שר האוצר האמריקאי לשעבר בממשל טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, מוביל השקעה ראשונה מטעם קרן ההון סיכון החדשה שלו, ליברטי סטרטג'יק קפיטל, בחברה הישראלית סייבריזן במה שמוערך כסיבוב טרום-הנפקה. היקפו של סיבוב הגיוס 275 מיליון דולר, ומשתתפות בו מספר קרנות נוספות, בהן גם סופטבנק, ענקית ההון סיכון שעוברת להשקיע בחברה מטעם קרן ויז'ן 2 בה שותף גם יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי כהן לא יצטרף לדירקטוריון החברה בשלב זה. מי שדווקא כן יצטרף לדירקטוריון מיד לאחר הסבב הם מנוצ'ין ושותפו לקרן, רמטכ"ל צבא ארה"ב לשעבר (יו"ר המטות המשולבים) ג'וזף דנפורד.

מנוצ'ין פגש במספר חברות ישראליות בחודשים האחרונים, וזו ההכרזה על השקעה ראשונה בקריירה החדש שלו מאז סיומו של ממשל טראמפ. מנוצ'ין, המשמש כשותף מנהל בקרן, הוא בעל עבר עשיר בחיבור בין טכנולוגיה להון, והוא שימש כסמנכ"ל מערכת המידע של גולדמן סאקס. כשר האוצר וכחבר במועצה לביטחון לאומי, מנוצ'ין היה שותף בעיצוב גישתה של ממשלת ארצות הברית למול איומי סייבר ונטל בין היתר חלק בתכנון סנקציות כלכליות למתקפות סייבר מאיראן, רוסיה, צפון קוריאה ופושעי סייבר נוספים.

מועד ההנפקה: ככל הנראה בשנה הקרובה

שוויה המוערך של סייבריזן (Cybereason) לאחר הגיוס הוא כ-3.1-3.3 מיליארד דולר והוא משקף לחברה עליית ערך של יותר מפי 3 ביחס לסיבוב הקודם שנחתם לחברה לפני שנתיים. עוד נודע ל"גלובס" כי הסיבוב איננו כולל מרכיב של מניות שניוניות (סקנדרי) - כלומר העובדים הוותיקים והיזמים אינם זוכים לממש מניות בו. וככל הנראה, כחלק מתהליך ההנפקה אליו החברה תצא בתקופה הקרובה ייבנה מנגנון פיצוי לעובדים, כך שהם עשויים לפגוש במזומן רב יותר במועד ההנפקה שיצא לפועל, ככל הנראה בשנה הקרובה.

כחלק מהעובדה שהחברה בונה עצמה להנפקה, גויסו לצורך הסיבוב קרנות דוגמת נויברגר ברמן ואירוינג.

סייבריזן, חברת סייבר המגינה על רשויות ממשלתיות ועל חברות מפני מתקפות סייבר, זכתה לאחרונה למספר פרסומים שקישרו אותה לפעולות הגנתיות סביב מתקפות סייבר מתוקשרות שאירעו בארה"ב. על פי החברה, האקרים רוסיים שעמדו מאחורי מתקפת "סולאר ווינד" בחודש דצמבר שעבר על מתקנים ממשלתיים, נמנעו מלתקוף עמדות שהוגנו על ידי סייבריזן. החברה הישראלית גם סייעה בזיהוי קבוצת ההאקרים "דארקסייד" שעמדו מאחורי מתקפת הסחיטה על "קולוניאל פייפליין" בחודש מאי האחרון. מנכ"ל סייבריזן, ליאור דיב, תיאר את החברה כמעין "כיפת ברזל" לעצירת מתקפות סייבר ומתקפות כופר מתוחכמות. "משוגר טיל, ואנחנו יודעים ליירט אותו איפה ואיך שצריך", אמר ל"גלובס".

החברה מעסיקה 850 עובדים, מהם 350 בישראל והיא מעוניינת לגייס כרגע 200 עובדים נוספים. הסבב הנוכחי מביא את סך ההון המגויס של החברה הישראלית לכ-640 מיליון דולר.