מתחת לצפי: כלכלת סין צמחה ברבעון השני ב-7.9%

למרות החששות מהתפשטות מחודשת של המגפה, מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין נמסר: "כלכלת סין רושמת התאוששות הדרגתית" • התוצר המקומי הגולמי במדינה גדל ברבעון השני ב-7.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

כלכלת סין מתאוששת אחרי מגפת הקורונה / צילום: Associated Press, Ng Han Guan
כלכלת סין מתאוששת אחרי מגפת הקורונה / צילום: Associated Press, Ng Han Guan

כלכלת סין צמחה ברבעון השני של 2021 ברמה שאמנם מתחת לציפיות, אולם המכירות הקמעונאיות והייצור תעשייתי עלו על התחזיות המוקדמות.

לפי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה, התוצר המקומי הגולמי במדינה גדל ברבעון השני ב-7.9% לעומת אשתקד. מדובר בתוצאה נמוכה מההערכה של רויטרס לצמיחה של 8.1% בחודשים אפריל עד יוני.

התוצר ברבעון השני עלה ב-1.3% לעומת הרבעון הראשון, ומהיר יותר מקצב העלייה של 0.6% בין הרבעון הראשון של השנה, לרבעון הרביעי של שנת 2020. עם זאת, העלייה הרבעונית האחרונה הייתה עדיין איטית יותר מהנתון של 2.6% שנרשם ברבעון הרביעי.

"כלכלת סין רושמת התאוששות הדרגתית", נמסר בהודעה של לשכת הסטטיסטיקה, אולם הוסיפה כי עדיין יש חשש להתפשטות המגפה.

נתון המכירות הקמעונאיות רשם בחודש יוני עלייה של 12.1% לעומת אשתקד, יותר מהתחזית המוקדמת של כלכלנים שעמדה על 11%. הצמיחה במכירות הקמעונאיות החמיצה את ציפיות האנליסטים לחודשיים הראשונים של הרבעון השני.

נתון הייצור התעשייתי צמח ב-8.3%, בעוד הציפיות של רויטרס עמדו על 7.8%. בשלושת החודשים האחרונים הודיעו הרשויות בסין על תמיכה בחברות שנפגעו מעליית המחירים.

שיעור האבטלה נותר יציב על 5%, ואילו שיעור האבטלה בקרב הגילאים הצעירים, בגילאי 16 עד 24, טיפס ל-15.4%. סוכנות המכס של סין פרסמה מוקדם יותר השבוע כי הייצוא עלה במהלך יוני ב-32.2% - למעלה מהצפי.