כתב אישום נגד סנ"צ במשטרה: נתן למאהבת פרטים על חקירה נגדה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד עמית פולק, שמכהן כסגן מפקד תחנת חיפה, בגין קבלת דבר במרמה וסיוע להתחזות לאחר • כתב אישום הוגש גם נגד שלומית בוסקילה, שניהלה קשר רומנטי עם פולק, לאחר שהתחזתה לאישתו ואיימה על שוטרות אחרות

ניידת של המשטרה בחיפה / צילום: Shutterstock, Georgy Dzyura
ניידת של המשטרה בחיפה / צילום: Shutterstock, Georgy Dzyura

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד סגן ניצב עמית פולק (48), המכהן כסגן מפקד תחנת חיפה, בגין קבלת דבר במרמה וסיוע להתחזות לאחר. כתב אישום הוגש גם נגד שלומית בוסקילה (40) בגין איומים, קבלת דבר במרמה והתחזות לאחר. בנוסף, שניהם הואשמו בשיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביטל פינק, פולק ניהל קשר רומנטי עם בוסקילה והיה בהליכים לסיום נישואיו ובמקביל ניהל קשר רומנטי עם ארבע שוטרות נוספות.

בוסקילה הייתה מתקשרת אליהן, לעיתים מזדהה כאשתו של הנאשם, ומאיימת עליהן כי אם לא יסיימו את הקשר ביניהם היא תחשוף אותן. בנוסף, סנ"צ פולק ביקש ממנה לברר אילו כרטיסי אשראי יש ברשותה של אשתו, ולשם כך היא התחזתה בפני חברות האשראי כאחותה של אשתו כדי לקבל מידע זה. לאחר שהוגשו תלונות במשטרה נגד בוסקילה בגין האירועים הללו, נפתחה חקירה וסנ"צ פולק מסר לה פרטים מתוכה.

על פי האישום, אשתו של פולק הגישה תלונה במשטרה בגין ההתחזות. במרץ 2019 נחקרה בוסקילה באזהרה בגין אירועים אלו. כמה ימים לאחר מכן, הגישה אחת השוטרות שאוימו על ידי בוסקילה תלונה במשטרה.

התלונות כאמור לעיל הועברו לטיפולה של מפקדת תחנת נהריה אשר סיפרה על כך לסנ"צ פולק, הודיעה לו כי תבקש לגבות גרסתו וכן סיפרה כי באירועים מעורבת גם בוסקילה. סנ"צ פולק סיפר על התלונות לבוסקילה ומסר לה את הפרטים שסיפרה לו מפקדת התחנה ואף עדכן אותה במועד שבו קבע עם מפקדת התחנה למסור גרסתו וציין כי ינסה לברר עימה האם ואילו פעולות חקירה נעשו בתיק.

בוסקילה הפצירה, כך על פי האישום, בפולק כי יפנה למפקדת לקבל מידע אודות התיק, וסנ"צ פולק אכן עשה כן. בוסקילה אף בררה עם פולק אילו חומרים בטלפון הנייד שלה חשופים לחוקרים, וסנ"צ פולק הסביר לה זאת.

מדוברות המשטרה נמסר: "בעקבות הגשת כתב האישום נגד הקצין, החליט מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי יחד עם מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, על סיום תפקידו המיידי של הקצין ובמקביל עם קבלת החומר בעניינו ישקלו נקיטת צעדים מנהליים כמקובל".

המפכ"ל: "כארגון אוכף חוק, לא נאפשר כל חריגה מהנורמות והערכים שחרטנו על דגלנו".

חזקת החפות: גם לאחר הגשת כתב האישום נגד פולק ובוסקילה, הם לא הורשעו בדין ועומדת להם חזקת החפות.