טסלה לא עוצרת למנוחה: משלוח חדש מגיע לארץ

משלוח חדש של כ-1,700 מכוניות טסלה מתוצרת סין ינחת באשדוד בתחילת אוגוסט • כל המכוניות מכורות ללקוחות פרטיים

טסלה 3 / צילום: Shutterstock
טסלה 3 / צילום: Shutterstock

שוק הרכב החשמלי שבר מתחילת השנה שיאים חדשים עם כ-4,800 מסירות, כ-60% מתוכן של "טסלה". אולם נראה שזו רק ההתחלה. ב-6 באוגוסט ינחת בנמל אשדוד משלוח חדש, הרביעי במספר השנה, של רכבי טסלה שיגיעו מסין.

זהו המשלוח הגדול ביותר של החברה השנה כ-1,700 כלי רכב. במשלוח הקודם היו כ-1,500 כלי רכב. יצוין כי טסלה לא מייבאת כלי רכב למלאי, ולפיכך גם המשלוח של אוגוסט, כמו הקודמים, מיועד ללקוחות שכבר ביצעו הזמנה ושילמו מקדמה.

המשלוח החדש מביא את היקף המכירות של טסלה השנה לכ-4,600 יחידות ואת סך מכירות הרכב החשמלי בינואר-יולי לכ-6,500 יחידות. כל כלי הרכב שמגיעים במשלוח הנוכחי הם מדגם טסלה 3, אולם הפעם יגיעו מסין ככל הנראה גם גרסאות העילית של המכונית, גרסת הטווח הארוך (LR) וגרסת הביצועים, שעד כה הגיעו מארצות-הברית.

בנוסף עשויים להגיע מספר רכבי טסלה Y, שגם הם מיוצאים כיום מסין לאירופה, לצורך תקינה ובחינה לקראת פתיחת ההזמנות לדגם בישראל, שצפויה ברבעון האחרון.

המשלוח החדש הופך את טסלה ליבואנית הגדולה ביותר של כלי רכב מסין לישראל ולמעשה כמעט משלש השנה את מכירות כלי הרכב מתוצרת סין בישראל. בנוסף המשלוח עתיד להציב את נתח השוק של כלל כלי הרכב החשמליים בשוק הרכב הישראלי על כ-3.5%, כמעט פי שלושה מנתח השיא הקודם שלהם. המכירות של טסלה 3 בישראל עוקפות כיום את אלה של מספר שווקי מפתח גדולים יותר משמעותית באירופה.

מקורות בענף הרכב מסרו לגלובס כי גם הפעם המשלוח מיועד ללקוחות פרטיים וטסלה עדיין לא החלה לקבל הזמנות מחברות הליסינג ומציי רכב בישראל למרות ביקושים מוסדיים לאלפי כלי רכב חשמליים, בעיקר במגזר ההייטק.

בינתיים הביקוש מקבל מענה מיבואנים מתחרים ובהם קיה ויונדאי, שבשבועות האחרונים "סגרו" מאות הזמנות לכלי רכב חשמליים עבור חברות הליסינג בישראל, שמיועדים לאספקה עוד השנה.