אמזון פירסמה מודעת דרושים למומחה קריפטו והזניקה את הביטקוין ל-39 אלף דולר

מודעת דרושים של ענקית המסחר המקוון למנהל בתחום המטבעות הדיגיטליים הקפיצה את השוק, שמקווה שהמשמעות היא שהחברה תקבל מטבעות קריפטו כתשלום • גם מנכ"ל טוויטר סייע לעליית ערך הביטקוין, לאחר שציין שהוא "חלק מעתיד החברה"

אמזון בדרך לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום? / צילום: Shutterstock
אמזון בדרך לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום? / צילום: Shutterstock

הביטקוין הוסיף 5,000 דולר לערכו ב-12 השעות האחרונות בעקבות ספקולציות שאמזון תחל לקבל אותו כאמצעי תשלום בקרוב. המטבע הדיגיטלי הוסיף 10,000 דולר לערכו בשבוע האחרון ונסחר כעת ברמה של 39 אלף דולר. גם המטבעות הדיגיטליים האחרים נהנים מהראלי, בהם האת'ריום שהגיע ל-2,300 דולר.

העליות החלו אתמול, כאשר עיתון "לונדון סיטי" ציטט "בכיר מבפנים" על כך שאמזון מקווה לקבל ביטקוין כתשלום עד סוף השנה הזו, והמשיך ביתר שאת לאחר שה-Business Insider דיווח על מודעת דרושים שענקית הסחר המקוון פרסמה לחיפוש מנהיג שיפתח את אסטרטגיית המטבע הדיגיטלי והבלוקצ'יין של החברה.

לפי המודעה, העובד "ינצל את המומחיות שלו בתחום הבלוקצ'יין, מטבעות דיגיטליים של הבנק המרכזי ומטבעות קריפטוגרפיים כדי להניע חזון כולל ואסטרטגיית מוצרים", וכן הוא יהיה האחראי ל"אופן שבו הלקוחות של אמזון משלמים באתרי אמזון ובאמצעות שירותי אמזון ברחבי העולם", מה שמרמז שהחברה אכן תחל לקבל מטבעות קריפטו כתשלומים בעתיד.

ואכן, אמזון אישרה בפני ה-Business Insider שהיא הולכת לקבל מטבעות קריפטוגרפיים, אך לא חשפה מתי בדיוק זה אמור לקרות. דובר החברה אמר לאינסיידר שהחברה בודקת כיצד החדשנות בעולם הקריפטו יכולה לבוא לידי ביטוי אצלה.

בשבוע שעבר היה זה אלון מאסק, שוב, שהקפיץ את הביטקוין לאחר שאמר שקרוב לוודאי שטסלה תשוב לקבל ביטקוין כתשלום, ברגע שהוא יבצע בדיקת נאותות לשימוש באנרגיה לצורך כריית המטבע. זאת, לאחר שבמאי השעתה החברה קבלת תשלומים כאלה והביאה לירידה חדה בעולם הקריפטו. לאחר מכן, מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי אמר שהמטבע הדיגיטלי הוא "חלק גדול" מעתיד החברה ותרם לעליות השערים.

אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של הבנק השוויצרי Hyposwiss, התייחס לתנודתיות הביטקוין, שבשבוע שעבר ירד מתחת ל-30 אלף דולר והיום חצה את ה-39 אלף דולר בעקבות ההצהרות השונות של ענקיות הטכנולוגיה. "הדבר מהווה שינוי גישה משמעותי של חברות הענק, מכיוון שלפני כשש שנים הצהירה ענקית הסחר המקוון אמזון שהם זקוקים לפיתוחים בתחום התשלומים אך ציינו שאין להם תוכניות לשלב את הביטקוין בשל חוסר היענות מצד לקוחותיהם" אומר סלמה, ומוסיף כי "הצהרות אמון אלו מהוות נדבך נוסף של תמונה שמתחילה להתבהר, וככל שיותר חברות מובילות ברחבי העולם יאמצו את טכנולוגיית הבלוקצ'יין ומוסדיים יכנסו לתחום המטבעות הקריפטוגרפים - נראה צמיחה מתמשכת והבנה של השוק על ידי הגורמים המובילים".