אחרי עשור ללא מימון חיצוני, אטרה גייסה 100 מיליון דולר בחצי שנה

לאחר שגייסה 25 מיליון דולר בפברואר, החברה המפתחת מערכת לטיפול בתקלות IT מגייסת עוד 77 מיליון בהובלת ג'נרל אטלנטיק האמריקאית • הגיוס האחרון נותן לאטרה שווי של חצי מיליארד דולר וכשליש ממנו ילך ליזמים ולעובדים

מייסדי ATERA מימין: אושרי מויאל (CTO), גיל פקלמן (CEO) / צילום: גילי לוינסון
מייסדי ATERA מימין: אושרי מויאל (CTO), גיל פקלמן (CEO) / צילום: גילי לוינסון

המסלול של חברת אטרה (ATERA), המפתחת מערכת לניהול, חיזוי ומניעת תקלות IT, שונה מהמקובל בעולם הסטארט-אפים הישראלי. החברה הוקמה ב-2010 ובמשך עשור פעלה פחות או יותר כבוטסטראפ ללא מימון חיצוני כמעט, מלבד השקעות קטנות של אנג'לים פרטיים והמייסדים. "אני אפילו לא לגמרי זוכר מה היה גובה ההשקעות הכולל אבל אני זוכר שהיו תקופות שלא ידעתי האם אוכל לשלם משכורות בסוף החודש", אומר המנכ"ל גיל פקלמן, מייסד-משותף של אטרה יחד עם אושרי מויאל (שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיה).

השינוי הגיע בשנה האחרונה כאשר אטרה קיבלה שתי השקעות ממשקיעים בינלאומיים גדולים. ההשקעה הראשונה, עליה הכריזה אטרה בפברואר, הייתה של 25 מיליון מקרן ההשקעות האמריקאית 1K. ההשקעה השנייה, שעליה אטרה הכריזה היום, היא בגובה 77 מיליון דולר ומובילה אותה קרן אמריקאית אחרת - ג'נרל אטלנטיק. הגיוס הנוכחי בוצע לפי שווי של חצי מיליארד דולר לאטרה, כאשר לפי הערכות כשליש ממנו ילך לסקנדרי, מכירת החזקות של המייסדים ועובדים ותיקים.

"קיבלנו פנייה מהמשקיעים, וזה לא משהו שיזמנו בעצמנו. כשראינו שהפניות רציניות הבנו שההשקעות יוכלו לעזור לנו להאיץ את הצמיחה ולהשקיע בגיוס לקוחות, כי הפוטנציאל שלנו אינסופי", אומר פקלמן.

לדברי פלקמן, ההתעניינות מצד משקיעים הגיעה בעקבות שינוי כיוון שעשתה החברה בתחילת 2016. "במקור המוצר שלנו נמכר על ידי אנשי מכירות ודרש תהליך הטמעה אצל הלקוח. זה לא הצליח והחלטנו לעשות שינוי כך שהטכנולוגיה תעבוד בצורה יותר אינטואיטיבית ופשוטה, כמו אצל חברות בסגנון מאנדיי או וויקס, משהו שדרש מאתנו שנתיים של פיתוח. היום אין לנו אפילו איש מכירות אחד בחברה וכל המכירות שלנו מגיעות דרך פייסבוק וגוגל כשאת המוצר אפשר לרכוש בלחיצת הכפתור. הלקוחות שלנו מתחילים להשתמש במערכת תוך יום".

המוצר של אטרה פונה לצוותי IT בחברות קטנות ובינוניות ומספק להם התראות על בעיות חומרה, תוכנה ואבטחה במערכות המחשוב. "טכנאי IT צריכים היום להתעסק עם הרבה מאוד דברים, במיוחד בעולם של עבודה מרחוק. אז אנחנו נותנים להם מקום אחד שבו הם יכולים לראות את הכל עם ממשק נעים ופשוט. בנוסף, מכיוון שיש לנו המון דאטה, אנחנו יכולים לחזות תקלות עתידיות", אומר פלקמן.

אטרה מציינת כי יש לה מעל ל-7,000 לקוחות משלמים ב-90 מדינות, כשארה"ב היא השוק העיקרי. החברה מעסיקה כ-110 עובדים, 90 מהם בישראל.